۴۵۵ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به یزد ابلاغ شد

یزد_ ایرنا_ رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با بیان اینکه در سفر رییس جمهور به استان هشت هزار میلیارد تومان اعتبار برای مصوبات سفر در نظر گرفته شد گفت: در مرحله نخست تخصیص، ۴۵۵ میلیارد تومان به استان ابلاغ شده است .

به  گزارش ایرنا سید مجتبی حسینی‌پور روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در سفر آیت الله رییسی  به استان ۱۷۷ طرح و مصوبه در ۲ بخش طرح های اقتصادی و زیر ساختی و عمرانی برای استان در نظر گرفته شد. 

وی با بیان اینکه  اعتبار یاد شده در  سالهای ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ به استان تخصیص می یابد خاطرنشان کرد:  علاوه بر اعتبار یاد شده ۳۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی نیز برای مصوبات  طرح های  اقتصادی در این سفر در نظر گرفته شد. 

حسینی پور افزود:  این اعتبار  در حوزه آب، میراث فرهنگی، ورزش، بهداشت و درمان، حمل و نقل، نظم و انضباط عمومی، فرهنگ و هنر، رسانه، کشاورزی و بخش عشایر هزینه می شود. 

رییس سازمان مدیریت استان یزد با اشاره به برخی سرفصل های اعتبارات تخصیصی ابلاغ شده در مرحله نخست خاطرنشان کرد: ۴۸۳ میلیارد ریال جهت تکمیل طرح‌های ورزشی، ۱۸۴ میلیارد ریال برای تکمیل ساختمان پلیس فتای یزد و طرح‌های انتظامی و امنیتی استان، ۹۷۵ میلیارد ریال جهت بهره برداری از فاز نخست راه آهن یزد - اقلید و اتصال آن به راه آهن شیراز - اصفهان و پنج میلیارد ریال در حوزه شیلات منظور شده است. 

وی اضافه کرد: همچنین ۱۵۰ میلیارد ریال برای  اصلاح باغات خسارت دیده، ۱۵۰ میلیارد ریال جهت بازسازی قنوات و ۲۸ میلیارد ریال برای مبارزه با آفت مگس مدیترانه‌ای، ۲۰۸ میلیارد ریال مطالعه و بازنگری طرح‌های هادی روستایی، ۱۰۰ میلیارد تومان جهت اجرای عملیات بیابانزدایی، ۲۷۰ میلیارد ریال جهت ساماندهی بناهای تاریخی و مساجد جامع ابلاغ شده است. 

وی ادامه داد: ۵۰ میلیارد ریال جهت تکمیل فاز اول ساختمان صدا و سیمای یزد، ۸۳ میلیارد تومان برای تکمیل تالار مرکزی یزد و ۵۰۰ میلیارد تومان جهت تکمیل بیمارستانهای استان هزینه می شود. 

رییس جمهور، ۲۶ دیماه سالجاری به استان یزد سفر کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha