سرپرست جهاد کشاورزی: ۴۲ هزار تن گوشت قرمز در استان مرکزی تولید شد

اراک - ایرنا - سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: ۴۲ هزار تن گوشت قرمز امسال در واحدهای پرورش دام سبک و سنگین این استان تولید شد.

«علی صفری» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: حدود ۳۰ هزار تن از مجموع گوشت تولید شده در استان مرکزی در طی چند ماه اخیر تولید شده و پیش بینی می‌شود این تولیدات تا پایان سال جاری به بیش از ۵۲ هزار تن افزایش یابد.

وی ادامه داد: ۳۲۲ هزار تن شیر خام امسال در استان مرکزی تولید شد که پیش بینی می‌شود این تولیدات تا پایان سال جاری به ۳۴۸ هزار تن افزایش یابد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: ۲۲ هزار تن تخم مرغ  نیز در ۶ ماه نخست امسال تولید شده که این میزان تولید تا پایان سال جاری به ۳۶ هزار تن افزایش می‌یابد.

صفری خاطر نشان کرد: ۳۳ هزار تن گوشت مرغ در ۶ ماه نخست امسال در استان مرکزی تولید شده و پیش بینی می شود این تولیدات تا پایان سال جاری به ۷۱ هزار تن افزایش یابد.

وی افزود: یک هزار تن عسل نیز در ۶ ماه نخست امسال در استان مرکزی تولید شد که بر اساس پیش بینی‌ها تاپایان سال جاری به ۲ هزار تن افزایش می‌یابد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اظهار داشت: پیش بینی می‌شود امسال، ۶ هزار تن آبزیان خوراکی، ۵۹۶ هزار تن محصولات باغی و یک میلیون و ۸۸۰ هزار تن محصولات زراعی در این استان تولید شود.

صفری گفت: ایجاد یک هزار و ۹۹۴ شغل در بخش کشاورزی استان مرکزی شامل ۲۵۱ شغل در اراک، ۶۶ شغل در آشتیان، ۷۶ شغل در تفرش، ۲۰۰ شغل در خمین و ۱۶۳ شغل در خنداب و بقیه در سایر شهرستان‌های استان برای این سازمان امسال تعهد شده‌ است.

وی ادامه داد: ایجاد یک هزار و ۵۹۸ شغل جدید نیز در بخش کشاورزی استان مرکزی سال آینده برای سازمان جهاد کشاورزی این استان تعهد شده‌ است.

استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
این استان با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که ۹۰ هزار بهره بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.
۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.
استان مرکزی با تولید حدود ۵۴ هزار تن گوشت سفید، ۵۳ هزار تن تولید گوشت قرمز، ۳۲۰ هزار تن شیر، حدود ۴۱ هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه ای در بخش کشاورزی و دامداری کشور برخوردار است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha