صادرات کالای غیرنفتی از استان مرکزی به خارج کشور ۵۱ درصد افزایش یافت

اراک - ایرنا - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: ۹۳۳ میلیون دلار انواع کالای غیرنفتی تا پایان آذرماه امسال از این استان به نقاط مختلف جهان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۵۱ درصد رشد داشته است.

«سعید جعفری کرهرودی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: وزن کالاهای صادراتی استان مرکزی بیش از یک‌هزار و ۲۳۱ تن برآورد می‌شود.

وی ادامه داد: محموله‌های صادراتی استان مرکزی به بیش از ۸۰ کشور جهان صادر شده که عراق، افغانستان، ترکیه، پاکستان و امارات بیشترین بازارهای هدف صادراتی تولیدکنندگان استان در سال جاری بوده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: فرآورده‌های پتروشیمی، شمش آلومینیوم، آبمیوه‌ها، مواد شیمیایی، انواع شیشه، مصنوعات ریخته‌گری، الیاف پلی استر، میلگرد آجدار، گل و گیاه، پلی‌اتیلن سنگین و سبک خطی، تینر فوری و پلی‌پروپیلن بیشترین کالاهای صادراتی این استان در سال جاری را شامل می‌شوند.

جعفری کرهرودی، میزان واردات استان مرکزی در سال جاری را ۳۵۳ میلیون دلار به وزن ۱۰۳ هزار تن عنوان کرد و گفت: پودر آلومینا، آند کربنی، کویل آلومینیوم، خط تولید آمپول، بادام زمینی، مواد اولیه آبمیوه، شمش آلومینیوم، لوله و میلگرد فولادی، پاکت آبمیوه، در آسان بازشوی آلومینیومی، پنبه و لوازم یدکی کولتیواتور از مهمترین کالاهایی است که امسال به استان وارد شده است.

بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی در استان مرکزی فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۲۵۰ واحد در حوزه صادرات نیز فعالیت می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha