مهمترین رویدادهای خبری کرمانشاه در هفته‌ای که گذشت

کرمانشاه - ایرنا - استان کرمانشاه در هفته گذشته (۱۱ تا ۱۷ دی) رویدادهای مهم خبری زیادی پشت سرگذاشت که از جمله آن ها می توان به انتخاب استاندار جدید کرمانشاه، برگزاری مراسم بزرگداشت دومین سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی و تشییع پیکر سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: یک میلیون و ۴۶۰ هزار و ۴۵۹ تُن کالا از ابتدای سال‌جاری تاکنون از پایانه مرزی پرویزخان در شهرستان قصرشیرین ترانزیت و صادر شد.

«فریبرز کرمی» افزود: همچنین امسال تاکنون ۳۷ هزار و ۷۸۳ کامیون ایرانی و ۳۸ هزار و ۸۳۷ کامیون خارجی از مرز پرویزخان تردد داشته‌اند.

وی اظهار داشت: همچنین ترانزیت ورودی حامل کالا ۵۵۶ هزار و ۳۳ تن، آمار خروجی حامل کالا ۸۲ هزار و ۶۹۰ تن و ورودی حامل کالا ۲۷۰ هزار و ۴۸۲ تن بوده است.

شکست طرح های آمریکا ماموریت اصلی حاج‌قاسم بعد از دفاع مقدس بود

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: به ناکامی کشاندن طرح‌ها و توطئه‌های دشمنان به خصوص آمریکا و خدمت‌رسانی به نیازمندان و فقرا با هر دین و مذهبی که بودند، ماموریت اصلی حاج قاسم بعد از دفاع مقدس بود.

سردار «محمدرضا فلاح‌زاده» در مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهادت شهید حاج «قاسم سلیمانی» و همرزمانش که در حسینیه ثارالله سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه، استاندار، فرماندهان، خانواده شهدا، بسیجیان و عموم مردم برگزار شد، افزود: حاج قاسم متعلق به شیعیان نبود و به اهل تسنن، مسیحیان و همه اقلیت های دینی در حد توان کمک می‌کرد و یاری می‌رساند.

وی با اشاره به اینکه باید با اشرار و دشمنان خدا برخورد کرد؛ شهید سلیمانی را مصداق بارز آیه "اشدا علی الکفار و رحماء بینهم" دانست و گفت: حاج قاسم برای مومنان، مسلمانان و همه بشریت مامنی امن و برای دشمنان خدا مایه ترس و وحشت بود.

تاسی به منش و روش حاج قاسم یک نیاز جدی برای مسئولان است

استاندار کرمانشاه با بیان این‌که همه ایرانیان به «حاج‌ قاسم سلیمانی» ارادت و اعتقاد قلبی دارند، عنوان کرد: شهید سلیمانی یک نماد و الگویی بزرگ نَه فقط برای ملت ایران که برای جهان اسلام است و اکنون تاسی به منش و روش این مجاهد شهید یک نیاز جدی برای جامعه ماست.

«هوشنگ بازوند» با گرمیداشت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و روز جهانی مقاومت، اظهار کرد: من از سال ۱۳۶۴ در کرمان در خدمت حاج‌قاسم بودم و به ایشان ارادت دارم اما بنایی بر تعریف کردن خاطره از این شهید ندارم و هرگز این کار را انجام نخواهم داد؛ فقط این را می‌توانم بگویم که مردم حاج‌قاسم را به‌عنوان یک نماد فداکاری در ذهن خود می‌دانند.

استاندار کرمانشاه با بیان این‌که همه ایرانیان به حاج‌قاسم ارادت و اعتقاد قلبی دارند، عنوان کرد: محبوبیت و مقبولیت حاج‌قاسم نه در یک جریان خاص بلکه در بین تمام جناح‌های سیاسی و فکری بسیار بالاست و همه آنان سردار سلیمانی را به‌عنوان نماد و الگویی بزرگ قبول دارند.

تجمعی گرم در هوایی سرد به یاد شیرغران بیشه های نبرد

همزمان با دومین سالروز شهادت سردار دلها سپهبد شهید "حاج قاسم سلیمانی"، اجتماع بزرگ "سلیمانی ها" عصر دوشنبه در کرمانشاه شکل گرفت، اجتماعی بزرگ و گرم در هوایی بارانی و سرد به یاد شیر بیشه های نبرد و علمدار ولایت که خاری در چشم دشمنان و استخوانی در گلوی آمریکا و استکبار بود.

در دومین سالروز شهادت اسوه تقوا و مردمداری - ژنرال "قاسم سلیمانی" - اجتماع بزرگی از مردم متدین و وفادار کرمانشاه به یاد آن شیر غران میدان های خوف و خطر شکل گرفت و شهروندان کرمانشاهی با حضور باشکوه خود نشان دادند برای همیشه قدردان زحمات و جانفشانی های آن عزیز سفر کرده به عرش هستند.

مراسم با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد، سپس با هنرنمایی گروه سرود پسران همراه بود و پس از آن مردم شعارهای "مرگ بر آمریکا - مرگ بر اسرائیل- مرگ بر آل سعود کافر و مرگ بر منافق" سر دادند، هرچند مردم ولایتمدار کرمانشاه فضای مراسم را به شعار "الله و اکبر خامنه ای رهبر" و "این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده" هم مزین کردند.

"نه سازش نه تسلیم - نبرد با آمریکا" و "نه سازش نه تسلیم - انتقام انتقام" از دیگر شعارهایی بود که مردم کرمانشاه سرداده و خواستار مقابله با شیطان بزرگ و گرفتن انتقام خون سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی شدند.

کالاهای مورد نیاز مردم کرمانشاه به اندازه کافی در بازار و انبارهای استان وجود دارد

استاندار کرمانشاه با اشاره به نظارت روزانه مسوولان استان بر قیمت و عرضه کالاهای ضروری مردم در بازار، گفت: کالاهای مورد نیاز مردم به وفور در بازار و انبارها موجود است.

«هوشنگ بازوند» استاندار کرمانشاه در در نشست ستاد استانی تنظیم بازار کرمانشاه با اشاره به رصد روزانه قیمت صد قلم کالای ضرروی در بازار افزود: سازمان جهاد کشاورزی، صمت و بسیج مسوول بررسی و کنترل قیمت این کالاها هستند و جهاد کشاورزی موظف است هرگونه افزایش قیمت و یا کاهش عرضه کالا را با ذکر دلیل در نشست‌ ستاد تنظیم بازار استان مطرح کند تا درباره آن تصمیم گیری شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون وضعیت کالاهای اساسی در استان کرمانشاه بسیار خوب و ظرفیت انبارها تکمیل است، اظهار کرد: اقلامی اساسی مانند مرغ، برنج، روغن و سایر اقلام بیش از نیاز مردم موجود است و فروشگاه های بزرگ استان هم به اندازه کافی کالا دارند.

بازوند افزود: خوشبختانه وضعیت کالاهای مورد نیاز مردم در استان کرمانشاه بسیار خوب و ظرفیت انبارهای موجود تکمیل شده است

رونمایی از پوستر جشنواره فرامرزی مطبوعات و خبرگزاری ها

پوستر دومین جشنواره فرامرزی مطبوعات و خبرگزاری‌ها که قرار است ۱۰ اسفند و با حضور استان‌های غربی، جنوب غربی و شمال غربی کشور، اقیلم کردستان، بخش عربی عراق و استان‌های شرقی ترکیه به میزبانی کرمانشاه برگزار شود، روز دوشنبه در سرسرای اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.

 دبیر اجرایی دومین جشنواره فرامرزی مطبوعات، خبرگزاری‌ها در این مراسم گفت: پوستر و شعار این جشنواره به مسابقه گذاشته شد که بعد از اعلام فراخوان ۲۰ اثر در بخش پوستر به دبیرخانه ارسال شد و هیات داوران اثر ارسالی خانم «حسین خانی» را به عنوان رتبه سوم و از بین ۱۷ شعار ارسالی هم شعار خانم «پروا بهرامی‌تبار» به عنوان شعار برتر انتخاب شد.

«وحید نیشابوری» با اشاره به اینکه شعار دومین جشنواره فرامرزی مطبوعات و خبرگزاری ها " رسانه‌های مرزی، تعاملات فرامرزی و ثبات منطقه‌ای" است، گفت: برگزاری این جشنواره متعلق به خانه مطبوعات یا اداره ارشاد نیست و برگزاری این جشنواره و با این گستره کار بسیار بزرگی است که به تنهایی از توان ما خارج است و نیاز است که همه سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی در برگزاری این جشنواره ما را یاری کنند.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمانشاه تاکید کرد: بر اساس فراخوانی که تهیه و منتشر خواهد شد این جشنواره در بخش مقاله، سرمقاله و یادداشت، خبر، گزارش، گفت و گو و مصاحبه، تیتر، طنز، صفحه آرایی، عکس، طرح و کاریکاتور برگزار می‌شود.

کشف ۶۹ قبضه اسلحه غیرمجاز در پاوه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از انهدام یک باند قاچاق اسلحه در شهرستان پاوه و کشف ۶۹ قبضه اسلحه، ۷۵۰ عدد فشنگ و ۱۲۷ تیغه خشاب خبر داد و گفت: هفت عضو این باند با تلاش ماموران دستگیر شدند.

 سردار علی اکبر جاویدان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از اطلاع پلیس از ورود یک محموله قاچاق سلاح و مهمات از کشورهای همسایه به شهرستان پاوه رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت و ماموران پلیس این شهرستان و امنیت عمومی استان با انجام کارهای اطلاعاتی موفق به شناسایی مسیر تردد ۲ دستگاه خودرو متعلق به قاچاقچیان سلاح و مهمات شده در محور "نوسود به روستای کومه دره شده و در عملیاتی ضربتی آنها را توقیف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی‌های انجام شده از خودروهای توقیفی، ۶۹ قبضه اسلحه شامل ۶۵ قبضه کلت کمری و چهار قبضه کلاشینکف توقیف شد، افزود: کشف ۷۵۰ عدد فشنگ جنگی و ۱۲۷ تیغه خشاب از دیگر اقدامات ماموران پلیس در انهدام باند قاچاق سلاح و مهمات بود.

آغاز توزیع ۳۰ هزار بسته معیشتی در کرمانشاه توسط سپاه

سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه در بزرگترین رزمایش کمک مومنانه روز چهارشنبه توزیع ۳۰ هزار بسته معیشتی را در مناطق مختلف این استان آغاز کرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران گفت: امروز در بزرگترین رزمایش مومنانه، ۳۰ هزار بسته معیشتی و غذایی برای اقشار نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا تهیه و در دور افتاده‌ترین نقاط استان بدست نیازمندان خواهد رسید.

سرهنگ «سعید بهشتی‌راد» ارزش هر بسته معیشتی را ۵۰۰ هزار تومان و ارزش کل بسته ها را ۱۵ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: یک بانک اطلاعاتی خوبی از محرومین و نیازمندان در استان کرمانشاه تهیه شده است و نیازمندان در هر کجای استان باشند، این بسته ها به دست آنها می‌رسد.

بیش از ۱۷ درصد جمعیت استان در سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تاکنون ۸۹/۴ درصد افراد بالای ۱۲ سال در استان دُز اول واکسن کرونا، ۷۷درصد این افراد دُز دوم و ۱۷/۵ درصد نیز دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

 دکتر «ابراهیم شکیبا» در جلسه ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: نیروهای بهداشتی با تمام توان در حال ارایه خدمت به مردم هستند و هم اکنون تمام واکسن ها به استثنای واکسن آسترازنکا در مراکز تجمیعی استان وجود دارد.

وی اظهار داشت: باتوجه به شیوع سویه اُومیکرون در کشور و میزان سرایت بالایی که دارد، رعایت پروتکل های بهداشتی و بویژه تزریق دوز سوم واکسن کرونا و استفاده از ماسک بیش از پیش ضروری است.

استاندار جدید کرمانشاه معرفی شد

«بهمن امیری مقدم» برای تصدی استانداری کرمانشاه از هیات وزیران رای اعتماد گرفت.

هیات دولت در جلسه صبح چهارشنبه ( ۱۵ دی) به ریاست آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس‌جمهور پس از بررسی سوابق و برنامه‌های پیشنهادی بهمن امیری مقدم، وی را به عنوان استاندار کرمانشاه تعیین کرد.

از جمله سوابق مدیریتی و اجرایی امیری مقدم می‌توان به دبیری ستاد پشتیبانی جنگ در دوران دفاع مقدس، فرماندهی سپاه پاسداران کنگاور و رییس ستاد سپاه پاسداران استان کرمانشاه، جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی، فرمانده انتظامی و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان های گیلان و خراسان رضوی و عضویت در شورای فرهنگی استان‌های کرمانشاه، گیلان و خراسان رضوی اشاره کرد.

تشییع پیکر سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس در کرمانشاه

آیین تشییع پیکر مطهر سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) از مقابل مسجد جامع شهر کرمانشاه آغاز شد.

 مردم مومن، شهید پرور و ولایتمدار کرمانشاه از صبح روز پنجشنبه با حضور در مسجد جامع این شهر برای تجدید بیعتی دیگر با قهرمانان دوران دفاع مقدس و غیورمردان جبهه های حق علیه باطل آماده کردند.

در این هوای سرد زمستانی، پیر و جوان، کوچک و بزرگ و زن و مردم با در دست داشتن پرچم های مقدس جمهوری اسلامی، عکس سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و سربندهای «یا زهرا(س) و «یا حسین»» و سر داددن شعارهایی بار دیگر با آرمان های والای شهدای انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند.

زوج های نابارور تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند

مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه با اشاره به اینکه زوج‌های نابارور استان زیرپوشش بیمه قرار می‌گیرند، گفت: درمان این افراد در راستای منویات مقام معظم رهبری، جوان‌سازی و افزایش جمعیت زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفته است.

دکتر «امید قادری» افزود: بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی روستاییان، عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و مددجویان شهری کمیته امداد در حالت عادی برای دریافت خدمات ناباروری نیازی به نظام ارجاع ندارند و به راحتی می توانند از این خدمات بهره مند شوند.

وی اظهار داشت: افراد نابارور برای خرید تجهیزات در این زمینه تا ۹۰ درصد زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارد و تنها ۱۰ درصد هزینه بر عهده آن هاست.

آمار بستری های کرونا در کرمانشاه به ۱۰۹ نفر کاهش یافت

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه گفت: آمار بستری‌های کرونا در مراکز درمانی استان اکنون به ۱۰۹ نفر رسیده که نسبت به روز گذشته ۲۷ نفر کمتر است که از این تعداد ۳۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و حال هفت نفر آنها وخیم است.

«مهدی محمدی» با اشاره به اینکه در شبانه‌روز گذشته خوشبختانه هیچ موردی از فوت باتشخیص قطعی ابتلا به کرونا در استان ثبت نشده است، افزود: مجموع جان‌باختگان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون همان ۲ هزار و ۹۳۲ نفر است.

براساس رنگ‌بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان‌های اسلام‌آبادغرب و گیلانغرب از ۱۴ دی ماه در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفت.

شهرستان‌های کرمانشاه، قصرشیرین، دالاهو، روانسر، صحنه، ثلاث باباجانی، هرسین، سنقروکلیایی، پاوه، جوانرود، سرپل‌ذهاب و کنگاور هم در وضعیت آبی کرونایی قرار گرفت.

حاج‌قاسم ملی ترین شخصیت ایرانی است

امام جمعه کرمانشاه، سردار «حاج قاسم سلیمانی» را ملی‌ترین شخصیت ایرانی دانست، گفت: کدام ملی‌گرا به این اندازه در چشم و دل ملت ایران عظمت داشته است و این ارادت و اعتقاد هم محدود به یک قشر و سلیقه نیست.

آیت الله «مصطفی علما» در خطبه های نماز جمعه روز ۱۷ دی ماه شهر کرمانشاه یاد و نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشت و افزود: برکت خون حاج قاسم، جبهه مقاومت را در منطقه ۱۰ برابر وسعت داد.

وی با بیان اینکه عظمت حاج قاسم سلیمانی دنیا را تکان داد، گفت: ۱۲ کشور برای دومین سالگرد او عزاداری کردند و البته هر کس به اهل بیت(ع) اتصال واقعی پیدا کند این چنین عظمت پیدا خواهد کرد به طوری که خود آمریکایی ها هم به بزرگی این شهید اعتراف می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha