آمار ابتلا به کرونا در آفریقا از مرز ۱۰ میلیون نفر گذشت

تهران – ایرنا – تعداد افراد مبتلا به بیماری کرونا در قاره آفریقا از مرز ۱۰ میلیون نفر گذشت .

به گزارش روز جمعه تارنمای شبکه تلویزیونی الجزیره، دستکم ۴۰۰ هزار مورد ابتلا به کووید ۱۹ ظرف هفت روز گذشته در آفریقا با میانگین روزانه ۴۴ هزار و ۵۰۱ مبتلا به ثبت رسید.

آفریقا از زمان پیدایش همه گیری کرونا ظرف چند روز اخیر به طور بی سابقه ای شاهد درصد بالایی از موارد ابتلا به این بیماری بوده است و شیوع آن طی ۲۹ دسامبر ۲۰۲۱ تا ژانویه ۲۰۲۲ به اوج خود رسید.

موج کنونی کرونا در قاره سیاه که چهارمین موج آن به شمار می رود، تنها چند روز پس از ردیابی سویه اُمیکرون برای اولین بار در اواخر نوامبر ۲۰۲۱ در بوتسوانا و آفریقای جنوبی آغاز شد.

** اروپا

این در حالی است که اروپا هم اکنون در حال ثبت رکوردهای جدیدی از موارد ابتلا به کرونا بسر می برد.

مقامات بهداشتی در انگلستان ۱۹۵ هزار و ۲۳۵ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا ظرف ۲۴ ساعت گذشته را به ثبت رساندند و همچنین ۳۴۴ نفر دیگر در این کشور جان خود را در اثر ابتلا به این بیماری از دست دادند .

از سوی دیگر همه گیری کرونا در فرانسه به یک موضوع سیاسی تبدیل شده است و این کشور روزانه رکورد جدیدی از افراد مبتلا به ویروس کرونا را به ثبت رسانده است به گونه ای که در اروپا از این نظر بالاترین میزان را به خود اختصاص داده است.

مقامات فرانسه سعی دارند تا از انتشار امیکرون جلوگیری به عمل آورند . این در  حالی است که ۳۲۲ هزار و ۲۵۲ نفر دیگر در این کشور به این بیماری مبتلا شده اند.

در همین راستا موسسه علمی روبرت کخ آلمان صبح دیروز از افزایش میانگین هفتگی ویروس کرونا در این کشور خبر داد.

** سازمان بهداشت جهانی

این در حالی است که " تدروس ادهانوم گبریسوس" مدیر سازمان بهداشت جهانی نسبت به وقوع سونامی ابتلا به کرونا در سطح گسترده هشدار داد، به گونه ای که به گفته وی سامانه های بهداشت در جهان را سردرگم خواهد کرد.

وی افزود: به نظر می رسد سویه امیکرون در مقایسه با دلتا کم خطرتر است اما نباید آن را به عنوان یک سویه کم خطر دانست.

گبریسوس توضیح داد : سویه امیکرون در مقایسه با سویه دلتا در میان افرادی که واکسن ویروس کرونا را دریافت کرده اند، تاثیر کمتری دارد .

وی ادامه داد : نباید امیکرون را دارای تاثیر کم دانست زیرا این سویه نیز همانند سویه های قبلی افراد مبتلا را رهسپار بیمارستان خواهد کرد و در نهایت جان آنها را خواهد گرفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha