٣٠ مراسم عزاداری به مناسبت ایام فاطمیه در قشم برگزار شد

قشم – ایرنا- رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قشم گفت: ٣٠ مراسم و آیین‌ عزاداری ویژه ایام فاطمیه از ١۴ دی‌ماه در مساجد، تکایا و حسینیه‌های این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام احمد غلامی روز پنج‌شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: آیین‌های شبی با قرآن، تجمع عزاداران در امامزاده سید مظفر (ع) قشم و اعزام گروهای جهادی به مناطق محروم از سایر برنامه های این ایام به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: این آیین ها به پاس احترام به مقام شامخ بی بی دو عالم که الگوی تمام نمای پاکدامنی، تقوا و عشق و وفاداری به مکتب اسلام بود، صورت می‌گیرد. 

غلامی از سیاه پوش شدن سر در ادارات، دفاتر، شرکت ها، مجتمع‌های تجاری و مکان های عمومی در سطح شهر خبرداد و تصریح کرد: ایستگاه‌های صلواتی توسط موکب‌های این شهرستان در این ایام برپا شد.

شهید گمنام مهمان قشم می‌شود

رییس تبلیغات اسلامی قشم گفت: امشب در مسجد علی بن ابی طالب (ع) یادواره شهدای قشم با عنوان به رنگ هنر برگزار می‌شود که در این مراسم پیکر مطهر یکی از شهدای گمنام از بندرعباس به این مسجد تشییع می‌شود.

وی افزود:این شهید والا مقام ساعت ١٧:٣٠ از اسکله شهید ذاکری تا مسجد علی بن ابی طالب (ع) تشییع می‌شود.

یادواره به رنگ هنر هرساله با بزرگداشت شهدای شهرستان قشم به ویژه سردار شهید غلامشاه ذاکری با حضور مسوولان، مدیران، هنرمندان، خانواده معظم شهدا و ایثارگر و عموم مردم برگزار می‌شود.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha