قالیباف: با پیروی از منطق شهدا و اطاعت از ولایت گره از کار مردم باز می‌شود

تهران- ایرنا- رییس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز انقلابی کسی است که با پیروی از منطق شهدا و امام شهدا و اطاعت از ولایت گره از کار مردم باز کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمدباقر قالیباف امروز(پنجشنبه) با حضور در مراسم وداع و تشییع ۱۵۰ شهید گمنام دفاع مقدس که همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در دانشگاه تهران برگزار شد، ضمن ادای احترام به مقام شامخ این شهدا گفت: همه رزمندگان، جانبازان و آزادگان ما به یاد دارند که هر زمان که در جبهه ها، آتش دشمن روشن می‌شد و راهی پیش رو نبود، آن شبی که غواصان عزیز ما، اروندرود خروشان را می دیدند و به دل آن می زدند و در لحظات سخت آتش تانک های دشمن در کنار کانال ماهیگیری، رزمندگان با یک چیز آرام می گرفتند و به یک خانه پناه می بردند و آن عشق به حضرت زهرا(س) بود، با یاد آن حضرت مقاومت کرده و به اروند زده و از موانع مین عبور می‌کردند و پناهشان حضرت زهرا(س) بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز نیز بدون شک همه ما در همه سختی ها به حضرت زهرا(س) پناه می بریم. امروز جمع شده ایم که گواهی دهیم همه تاریخ حریت و آزادگی که این شهدای عزیز ما هستند، شمع وجود این محفل و این کشورند.

وی افزود: امروز این شهدای عزیز و این شهدایی که نماد شهدای تاریخ اسلام و تاریخ مبارزه این سرزمین عزیز ایران ما هستند، در بستر انقلاب اسلامی، لاله هایی هستند بر پیشانی عزت و افتخار ایران عزیز ما، و ما باید قدر دانسته و بدانیم شهدای عزیز ما پیام آور کربلا ایران ما هستند.

قالیباف بیان داشت: امروز در این مکان مقدس و در جمع این شهدای عزیز می گویم که یک بزنگاه مهم و یک عبرتگاه بی نظیر برای ما مسئولانی است که در مسند قدرت و مسئولیت هستیم، ما باید بدانیم که این شهدای عزیز و گرانقدر از همه جان، آبرو و خون خود گذشته، دنیا را پس زدند و برای اسلام و انقلاب و ایران عزیز مان جان خود را تقدیم کردند.

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز وظیفه داریم برای این ملت عزیز که هر زمان انقلاب، نظام و ایران عزیز به حضور آنها در هر عرصه ای نیاز داشت، به میدان آمدند و ایستادند، باید تلاش کنیم مسیر و راهی را که شهدا و شهید سلیمانی و امام(ره) با منطق خداباوری و مردم باوری ایجاد کردند، طی کنیم.

وی گفت: ما حق نداریم با مرزبندی های خود ساخته بین مردم و در جامعه اختلاف انگیزی کنیم، امروز همه یک وظیفه داریم  آن اینکه در مسیر حل مشکل مردم عزیز گام برداریم. امروز کسی انقلابی است که با منطق امام شهدا و شهدا و اطاعت از ولایت و بیعت با ولایت در کنار شهدای عزیز، گره از کار مردم باز کند و کارآمدی دین در اداره جامعه را به اثبات برساند که در غیر این صورت نه مسیر شهدا را رفته و نه مسیر امام شهدا و نه می تواند بگوید خدمتگذار مردم و تابع ولایت است.

قالیباف افزود: امروز هرچند که می گوییم شهدای گمنام اما آنها هرگز گمنام نیستند و همه باورهای آنها در تار و پود یکایک جوانان کشور رخنه کرده است و نشان شهدای عزیز بر جان، دل و ضمیر جوانان کشور نشسته است.

سنت الهی که شهدا انتخاب کردند مسیر موفقیت ما بوده است

وی خاطر نشان کرد: سنت های الهی که شهدا، ملت و امام شهدا انتخاب کردند فرهنگی ماندنی و مسیر موفقیت ما بوده و ما در این مسیر تلاش می کنیم که این وعده خدا است، خداوند این وعده را به مؤمنان داده که حق آنها پیروزی است. اگر امروز در برخی گره ها مانده و دچار مشکل هستیم، مطمئن باشید دلیل اصلی آن این است که از مسیر منطق شهدا و امام شهدا فاصله گرفته ایم و اگر در این مسیر حرکت کرده و تلاش خود را به کار بگیریم بدون شک وعده الهی موفقیت و پیروزی است.

رییس مجلس شورای اسلامی  اضافه کرد: امروز دنیا و بشریت در شرایطی قرار گرفته که با آگاهی و دانش، با سرعتی که ساعت و دقیقه در آن حرف اول را می زند در حال پیشرفت است و حرکت می کند پس باید جوانان انقلابی و مسئولان این کشور با هم تلاش کنیم و با تکیه بر آگاهی، دانش، علم و تکیه بر مدیریت درست و صحیح اقدام کنیم.

قالیباف تصریح کرد: اگر شهدا موفقیت پیدا کردند و امروز عظمت انقلاب اسلامی و آزادگی را می بینیم، همه نعمت های بزرگی است که در کشور است. اگر امنیت را می بینیم، این امنیت با مدیریت صحیح، آگاهی، دانش و تحول و البته مبتنی بر سنت های الهی متکی است. وظیفه ماست که این مسیر را با تلاش و مدیریت کارآمد و تکیه بر فرهنگ اهل بیت و فرصت دادن به مردم ادامه دهیم.

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر امام راحل این مردم را در صحنه نداشت، انقلاب و دفاع مقدس به پیروزی نمی رسید در هر عرصه ای موفق شدیم، زمانی بوده که مردم حضور داشته اند و هر کجا عدم موفقیت بوده است جایی بوده که ما مسئولان، فرصت را برای مردم و پیش قراولان مردم که جوانان این کشور هستند، تأمین نکرده ایم.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ما مسئولان باید از ارواح طیبه همه شهدا و از توان عظیم مردم عزیز به ویژه جوانان کمک بگیریم باید با هماهنگی و همدلی که منجر به هم افزایی و نتیجه آن حل مشکلات مردم در جامعه می شود حرکت کنیم؛ آن هماهنگی و همدلی زمانی ارزش دارد که نتیجه آن در زندگی مردم مشهود باشد.

وی اضافه کرد: این شهدا که در معبرهای مین و عبور از رودخانه های خروشان و ارتفاعات سرد پر از برف و یخ مجاهدت کردند، زمانی از ما راضی هستند و ما می توانیم مدعی باشیم که تمام وقت و زندگی خود را در مسیر شهدای عزیز طی کرده ایم  که نتیجه مجاهدت های خود را در زندگی مردم ببینیم.

قالیباف اضافه کرد: در این روز عزیز و در سالگرد روزی که دو سال قبل در چنین ساعتی پیکر شهید سلیمانی در جمع ما بود، از خداوند می خواهیم و همه در حق هم دعا کنیم که خدا این توفیق را به ما بدهد که منطق امام، شهدا و سنت های الهی و تبعیت از ولی فقیه را پیش ببریم و دعا کنیم خدمتگزاران صادقی برای مردم با اخلاص و متدین و صبور باشیم.

رییس مجلس شورای اسلامی با ادای احترام به خانواده های شهدا گفت: از خداوند بزرگ می خواهیم که ما را یک لحظه به خودمان وا نگذاشته و توفیق بندگی، خدمت و تداوم راه شهدا را در سایه ولایت به ما بدهد که فردای قیامت مدیون شهدا و امام شهدا نباشیم و امروز هم شرمنده شما ملت عزیز و قهرمان ایران نباشیم.

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha