۱۵ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۰۱
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84603322
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رفع آسیب‌های اجتماعی نیازمند تزریق نگاه بومی در قوانین است

رشت - ایرنا - معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار گیلان گفت: برخی از قوانین و مقررات در حوزه آسیب‌های اجتماعی کارکرد بومی و محلی ندارد در این ارتباط با یک سری دستورالعمل‌هایی مواجه می‌شویم که بر تزریق نگاه بومی و محلی در قوانین و مقررات تاکید دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا حسین مصطفی‌پور روز چهارشنبه در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده گیلان در استانداری اظهار داشت: روند پیش رو در حوزه اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی استان نشان می دهد، وضعیت خوبی نداریم و براساس آمار حتی در برخی از این آسیب ها اول هستیم.

وی با تاکید بر اینکه علل آسیب‌های اجتماعی در استان گیلان باید بررسی و با کارشناسی درست انجام شود، اضافه کرد: البته در حوزه علل و عوامل این مهم باید توجه شود که برخی از قوانین و مقررات در این حوزه کارکرد بومی و محلی ندارد در این ارتباط با یک سری دستورالعمل هایی مواجه می‌شویم که باید نگاه بومی و محلی در قوانین و مقررات تزریق کنیم.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار گیلان در ادامه اظهار داشت: اگر چه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی از جمله بزهکاری و اعتیاد ریشه اقتصادی دارد اما بسیاری دیگر از مشکلات و آسیب ها ریشه فرهنگی دارد.

وی با اشاره به پیری جمعیت گیلان و کم بودن آمار تولد نسبت به سایر استان‌های کشور ریشه این مهم را فرهنگی دانست و اضافه کرد: رویکرد افزایش جمعیت در برخی از استان های کشور شروع شده اما روند فزونی جمعیت در استان گیلان بسیار کند است که نیاز به فرهنگ سازی دارد.

وی با بیان اینکه در بسیاری از برنامه ها در حوزه های مختلف از جمله توسعه، اقتصاد و عمران پیوست فرهنگی نداریم اظهار داشت: پیوست های فرهنگی در برنامه ریزی ها باید دیده شود لذا ضروریست تا دستگاه های مختلف در گیلان به این مهم توجه داشته باشند.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار گیلان با تاکید بر اینکه نگاه سبک زندگی اسلامی ایرانی باید پررنگ تر شود و به سنت های خودمان برگردیم اضافه کرد: برگشت به سنت ها نیز نیازمند فرهنگ‌سازی است.

وی در خاتمه با اشاره به گستردگی حوزه آسیب‌های اجتماعی از اعضای کارگره اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده گیلان خواست تا در جلسات آینده نگاهی آسیب شناسانه داشته و برای رفع مشکل راهکار ارایه دهند.

جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده گیلان روز چهارشنبه به ریاست حسین مصطفی پور معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار گیلان در استانداری برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha