۱۵ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۴۴
کد خبر: 84603282
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیکر امام جمعه سابق تایباد در حرم امام رضا(ع) تشییع شد

مشهد- ایرنا- مراسم تشییع و اقامه نماز بر پیکر مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محدثی امام جمعه سابق و از علمای برجسته شهرستان مرزی تایباد واقع در شرق خراسان رضوی روز چهارشنبه با حضور نماینده ولی فقیه در استان در حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محدثی که سیزدهم دی ماه جاری در ۸۷ سالگی بر اثر کهولت دارفانی را وداع گفت، در روستای ابدال‌آباد تربت‌جام به دنیا آمد و مدت نیم قرن با حضور در تایباد مشغول فعالیتهای دینی و تقریبی بود. 

آن مرحوم که موسس مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) در سال ۱۳۶۳ در تایباد بود طی دوران طاغوت محوریت مبارزه علیه رژیم ستمشاهی را در منطقه بر عهده داشت بطوری که مسجد صاحب‌الزمان (عج) تایباد محل اقامه نماز آن مرحوم محدثی سنگر مبارزان و انقلابیون محسوب می‌شد. 

اقامه نخستین نماز جمعه تایباد، ساخت مسجد، تاسیس ستاد نمازجمعه، تربیت و اعزام طلاب به مناطق مختلف برای تبلیغ و تاسیس حوزه علمیه بانوان فاطمه‌ زهرا(س) از دیگر اقدامات برجسته حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محدثی در شهرستان مرزی تایباد هستند. 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در پی گذشت این روحانی فقد در پیام تسلیت به همین مناسبت نوشت: رحلت مرحوم مغفور حجت‌الاسلام والمسلمین محدثی موجب تأثر خاطر گردید. عالم بزرگوار انقلابی که در خدمت ۶۰ ساله خود نقش مرزبانی اسلام را در منطقه مرزی شرق کشور ایفا می‌کرد و ۴۰ سال از آن ۶۰ سال را در سنگر امامت جمعه به ارشادات انقلابی‌ساز ادامه داد.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی افزود: این ضایعه مؤلمه را به مرزنشینان غیور منطقه تایباد و بازماندگان آن مرحوم تسلیت عرض می‌کنم و برای آن فقید سعید علو درجات، غفران و آمرزش الهی را از حضرت احدیت مسالت می‌نمایم.

پیکر مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین محدثی فردا ۱۶ دی ماه همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در تایباد تشییع و در هماه شهر به خاک سپرده خواهد شد.

مرکز  شهرستان ۱۳۸ هزار نفری تایباد در فاصله  ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha