دستگاه های اجرایی برآورد دقیق خسارت در مناطق سیل زده داشته باشند

بندرعباس- ایرنا- استاندار هرمزگان گفت: با توجه به فروکش کردن سیلاب‌ها و قطع بارندگی در استان، دستگاه‌های اجرایی برای برآورد دقیق خسارت در بخش های آسیب دیده اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی سه شنبه شب در نشست ستاد پیشگیری ، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران میناب، اظهار داشت: دستگاه های اجرایی برای برآورد خسارت در حوزه آب، برق، راه، کشاورزی و منازل مردم مناطق مختلف، باید سریعا گروه‌های ارزیاب را به منطقه اعزام کنند.

وی تصریح کرد: اداره کل راهداری برای تسریع در بهسازی و بازگشایی مسیرها، ماشین آلات راهداری و راهسازی را به منطقه اعزام کنند و رفع نقص پل دوم میناب را در دستور کار قرار دهد.

دوستی با اشاره به آبرسانی به مناطق سیل زده در میناب، ابراز داشت: به ۲۴ روستای بخش بندزرک و سه روستای بخش مرکزی شهرستان میناب آبرسانی سیار می‌شود.

استاندار هرمزگان صبح امروز سه شنبه به منظور بازدید و بررسی میدانی از وضعیت روستاها و مناطق  سیل زده شرق استان و همچنین پایش وضعیت امداد رسانی و اقدام های انجام شده پس از وقوع سیل  عازم شهرستان میناب شد و نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران میناب با تاکید بر ضرورت خدمات رسانی به محلات و مناطق آسیب دیده از سیل تشکیل شد.

بر اساس آخرین آمار، در سامانه بارشی اخیر، بیش از ۲۷۰میلی متر در میناب و نزدیک به ۱۷۶ میلی‌متر در رودان باران باریده است که باعث آب گرفتگی و جاری شدن سیلاب در برخی مناطق شهری و روستایی و خسارت به زیر ساخت های عمومی شده است.

با توجه به وسعت آبگرفتگی به ویژه در منطقه شهری میناب، تیم های مدیریت بحران استانداری و تیم های امدادی جمعیت هلال احمر هرمزگان از ساعت اولیه وقوع سیل در منطقه حضور دارند و مشغول خدمات رسانی هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان نیز روز گذشته به خبرنگار ایرنا گفت: تمام دریچه‌های اضطراری سد استقلال میناب پی از بارندگی شبانه روز گذشته و پر شدن حجم آن  باز شد.

مهرداد حسن‌زاده افزود: نسبت به تخلیه روستاهای پایین دست با توجه به این مساله اقدام شد، هم اکنون در منطقه حضور داریم و درحال بررسی شرایط هستیم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه میناب گفت: نزدیک به ۱۰۰ خانوار در این شهرستان بر اثر سیلاب نیاز به اسکان اضطراری یافتند که این کار انجام شد.

مجید سلحشور دوشنبه شب در  گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشتر این خانوارها را اهالی روستای تمبک میناب تشکیل می‌دهند که بر اثر سیلاب تخلیه اضطراری سد استقلال میناب خانه‌ها یشان دچار آبگرفتگی شده است.

وی ادامه داد: این خانوارها در روستای حکمی شهرستان میناب اسکان داده شده‌اند و نیروهای جمعیت هلال احمر در منطقه حضور دارند و درحال خدمت دهی به مردم هستند.

وی اضافه کرد: براساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان از هشت دیماه تا ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه روز دوشنبه ۲۷۲ و ۲ دهم میلی‌متر باران در شهرستان میناب باریده است و در شهرستان رودان که بالادست سد استقلال میناب قرار دارد هم تا ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه امروز ۱۷۶ میلی‌متر بارش رخ داده است.

شهرستان میناب و رودان در ۹۰ کیلومتری شرق بنرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha