ایجاد مسیر دسترسی به ایستگاه راه‌آهن در تربت‌حیدریه نیازمند ۶۰۰ میلیارد ریال است

تربت‌ حیدریه- ایرنا- نماینده شهرستان‌های تربت‌ حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی گفت: راه دسترسی به ایستگاه راه آهن تربت حیدریه مطلوب نیست و ایجاد مسیر مطلوب نیازمند ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار است که با پیگیریهای انجام شده به زودی این مشکل برطرف می شود.

محسن زنگنه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:در حال حاضر مسافران به دلیل نبود مسیر مناسب دسترسی به ایستگاه راه آهن تربت حیدریه هزینه های زیادی مثل  تردد بین شهر تا راه آهن را متحمل می شوند و به زودی با ایجاد مسیر مطلوب دسترسی به راه آهن این مشکل برطرف می شود.

وی ادامه داد: قطار تربت‌حیدریه بین راهی است زیرا مبداء آن طبس و مقصد آن تهران است و سهمیه مسافر تربت‌حیدریه ۵۰ نفر است اما تقاضا بیشتر از این تعداد است.

نماینده تربت در مجلس گفت: ایستگاه راه آهن تربت حیدریه از ایستگاه های برتر کشور بوده و با شهرستان های پیرامونی مثل زاوه و رشتخوار ۴۰۰ هزار نفر را تحت پوشش خود دارد و با این حجم مسافر بعد از مشهد ظرفیت بزرگی برای جا به جایی مسافر دارد.

زنگنه افزود: در حال حاضر شرکت مسافری رجا کار جا به جایی مسافر را در راه آهن شرق و تربت حیدریه  انجام می دهد و باید با دیگر شرکت های دارای واگن در این مسیر صحبت شود که نسبت به راه اندازی قطار از مبدا تربت حیدریه اقدام کنند و به زودی مشکل کمبود سهیمه بلیط مسافر تربت حیدریه هم بر طرف می شود.

وی ادامه داد:ایستگاه قطار تربت حیدریه باید امکان ارائه خدمات به معلولان را داشته باشد و پیگیر تجهیز آن از این حیث نیز هستیم.

راه آهن شرق کشور به مرکزیت طبس در سال ۱۳۸۴ افتتاح شد و در حال حاضر ۹۰۰ کیلومتر طول دارد که شامل ایستگاه جندق در استان یزد و طبس در استان خراسان جنوبی و تربت‌حیدریه در خراسان رضوی است و از تربت‌حیدریه به ۲ شاخه تبدیل می‌شود که یک شاخه به خواف و افغانستان رفته و یک شاخه به ایستگاه کاشمر می‌رود و از آنجا به شبکه ریلی تهران متصل می‌ شود.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha