شرایط برای بازگشایی پایانه مرزی باجگیران در خاک ایران فراهم است

مشهد- ایرنا- سرپرست اداره ترانزیت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: اقدامات لازم شامل اجرای شیوه نامه های بهداشتی مقابله با شیوع کرونا و تامین زیرساختهای مرزی برای بازگشایی پایانه مرزی باجگیران در شمال خراسان رضوی توسط این اداره کل انجام شده است.

مرتضی مجردی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: مرز باجگیران در ۵۰ کیلومتری شهر عشق آباد پایتخت ترکمنستان قرار دارد و احیای تردد تجاری از این مرز برای شرکتهای حمل و نقل و رانندگان کشور ما بسیار مفید و با اهمیت است.

وی ادامه داد: در صورتی که بازگشایی این مرز بر روی محموله های تجاری محقق نگردد از ترکمنستان انتظار می‌رود اجازه دهد کامیون های تجاری ایرانی که از گذرگاه‌های مرزی سرخس و لطف آباد وارد این کشور شده اند پس از تخلیه بار، بلافاصله از این گذرگاه مرزی به شکل کامیون خالی به ایران بازگردند.

سرپرست اداره ترانزیت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: هم اکنون تردد تجاری در مرزهای سرخس و لطف آباد به صورت تحویل تریلی و بار به ناوگان ترکمنستانی در مرز انجام می شود که انتظار می رود توافق جدید بین دو کشور حاصل شود و ترددها به شکل عادی آغاز گردد.

وی افزود: براساس اعلام ترکمنستان، کرونا شیوع جدید در این کشور نداشته و در ایران نیز شیوه‌نامه های بهداشتی به خوبی رعایت شده و علاوه بر رانندگان، درصد قابل قبولی از آحاد جامعه در برابر کرونا واکسینه شده اند لذا برقراری و تداوم محدودیتهای مرزی به شکل کنونی در مرزهای خراسان رضوی با ترکمنستان لازم به نظر نمی رسد.

مجردی به احداث زیرساختهای مناسب در بخش مسافری و باری در مرز باجگیران اشاره کرد و گفت: ترکمنستان دلیل اعمال محدودیت و عدم تردد ناوگان تجاری از مرز باجگیران را دلایل امنیتی عنوان کرده است.

پایانه مرزی باجگیران در ۸۰ کیلومتری مرکز شهرستان قوچان و ۲۲۵ کیلومتری مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha