نیکوکاران ۲۵۰ نمازخانه مستقل در مدارس خراسان رضوی بنا کرده‌اند

مشهد- ایرنا- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی گفت: شهروندان نیکوکار مدرسه‌ساز تاکنون ۲۵۰ نمازخانه مستقل برای بهره‌گیری دانش‌آموزان در مدرسه‌های این استان ساخته‌اند.

ابوالقاسم بابایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ساخت این تعداد نمازخانه مستقل با سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد ریال صورت گرفته است و هم‌اینک سه هزار و ۱۲۳ نمازخانه مستقل در مدارس خراسان رضوی دایر و مورد استفاده دانش‌آموزان است و بر این اساس سرانه فضای نمازخانه از هشت دهم متر مربع به ۹ دهم متر مربع در استان رسیده است.

وی ادامه داد:بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مدرسه محیط اصلی تربیت، یادگیری و محل کسب تجربه های تربیتی و زیستی است و از این حیث توسعه فضاهای پرورشی و نمازخانه از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی گفت: امسال در استان هزار و ۱۱۸ کلاس درس در قالب ۳۱۰ طرح آموزشی با زیربنای ۱۵۴ هزار و ۹۱۱ متر مربع تحویل آموزش و پرورش استان شده است.

بابایی افزود: امسال‌ ۵۸ طرح آموزشی و فرهنگی با ۶ هزار و ۶۴۱ متر مربع در خراسان رضوی در دست ساخت است که تا مهرماه سال آینده تحویل آموزش و پرورش خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنان نیازمند ساخت فضاهای فرهنگی و نمازخانه در مدارس هستیم و خوشبختانه حضور و مشارکت خیرین در این زمینه در خراسان رضوی خوب بوده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی گفت: تعهد خیرین و نیک اندیشان به ساخت و توسعه فضاهای آموزشی و فرهنگی و پرورشی در سال گذشته ۲۵۰ میلیارد تومان بود که تا کنون ۱۵۹ میلیارد تومان آن محقق شده است.

۱۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه در استان ۶ میلیون و ۸۷۱ هزار نفری خراسان رضوی هم‌اینک پذیرای یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانش‌آموز است. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha