بیش از ۷ هزار نفر امسال در مهاباد خون اهدا کرده اند

مهاباد- ایرنا- رییس اداره انتقال خون مهاباد گفت: از ابتدای امسال تاکنون هفت هزار و ۶۰۱ نفر موفق به اهدای خون شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش هشت درصدی را نشان می‌دهد.

داود نصرارکن روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال در مجموع هشت هزار و ۱۸۳ نفر برای اهدای خون به اداره انتقال خون این شهرستان مراجعه کردند که از این تعداد ۵۸۲ نفر به علت‌های مختلف موفق به اهدای خون نشدند.

وی با بیان اینکه از مجموع اهداکنندگان امسال هفت هزار و ۴۷۱ نفر مرد و ۱۸۴ نفر هم زن بودند افزود: طی سال جاری از مجموع اهداکنندگان خون در مهاباد، ۹۵۵ نفر برای بار اول و چهار هزار و ۴۵۳ نفر هم به عنوان اهداکننده مستمر در این اقدام خداپسندانه شرکت کردند.

رییس اداره انتقال خون مهاباد با اشاره به اینکه این پایگاه تامین کننده خون ۱۱ بیمارستان جنوب آذربایجان غربی است، اظهار داشت: نیاز به خون و تامین کردن منابع خونی بیماران همیشگی است و از شهروندان انتظار داریم همچنان ما را در تامین خون مورد نیاز بیماران به ویژه در ایام فصل سرد سال یاری کنند.

نصرارکن، با اشاره به ترس شهروندان از گرفتار شدن احتمالی به ویروس کرونا با حضور در این پایگاه گفت: تمام وسایل و تجهیزات اهدای خون، محیط و شرایط خون‌گیری انتقال خون استرلیزه، بهداشتی و یکبار مصرف است و هیچ جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه کرونا ویروس از طریق خون منتقل نمی‌شود، گفت: افراد قبل از خون گیری معاینه می‌شوند و اگر به احتمال بسیار کم دارای علایم ابتلا به کرونا حتی به صورت خفیف باشند از آن‌ها خون‌گیری انجام نمی‌شود.

نصرارکن افزود: اهداکنندگان خون در تمامی روزهای هفته به جز ایام تعطیل از ساعت هشت صبح تا ۱۳:۳۰ می‌توانند با مراجعه به این پایگاه اقدام به اهدای خون کنند.

به گزارش ایرنا، در پایگاه انتقال خون مهاباد از خون علاوه بر پلاسما، گلبول قرمز فشرده، سی‌پی، سی‌پی‌پی، خون فیلتردار، خون شسته شده و پلاکت خون نیز فرآوری می‌شود.

سال گذشته ۹ هزار و ۸۷۰ نفر از مردم این شهرستان خون خود را اهدا کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن هشت درصد کاهش داشت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha