شهید سلیمانی دیپلمات انقلابی در مکتب رهبری بود

تهران- ایرنا- تاکید بر الگو بودن رفتار شهید سلیمانی در ابعاد مختلف زندگی کلید واژه حاضران در مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها بود.

به گزارش ایرنا، مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی امروز (دوشنبه) با حضور  مهدی میرجلیلی رییس سازمان بسیج ورزشکاران، عبدالحمید احمدی مشاور وزیر ورزش و شماری از رییسان فدراسیون‌های ورزشی و اعضای تیم‌های ملی بسکتبال با ویلچر و شنا در محل فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم نماآوا از سردار سلیمانی و همرزمان وی در سالن پخش شد.

اسبقیان: شهید سلیمانی دیپلمات انقلابی بود

سیدمحمد شروین اسبقیان در ابتدای نشست با گرامیداشت یاد شهیدان محور مقاومت گفت: سپهبد شهید سردار بزرگ مقاومت بود. خون شهید سلیمانی و یارانش درخت مقاومت را تناور می‌کند. سخن از ابعاد شخصیتی سردار دل‌ها راحت نیست و نیاز به ساعت‌ها وقت است.

فرمانده بسیج وزارت ورزش این را هم گفت: شهید در دوران نوجوانی نقش بارزی در مبارزات ضد شاهی داشت و در کنار این کار ورزش را رها نکردند و در ادامه در دفاع از وطن افتخارات بزرگی کسب کردند که فرماندهی عملیات‌های بزرگی مانند کربلای پنج از جمله افتخارات درخشان او است.

رییس فدراسیون جانبازان افزود:  شهید سلیمانی در سپاه قدس بنیانگذار تفکر مقاومت در سطح منطقه و جهان بود. او انقلابی بود و شخصیت تاثیرگذاری داشت و اکنون مکتب شهید سلیمانی برگرفته از شخصیت او است. شهید سلیمانی دانشجوی مکتب مقام معظم رهبری بود که در نهایت تبدیل به دیپلمات انقلابی شد. او پیوند دهنده فرهنگ ایران اسلامی بود و از ایجاد شکاف ملی با مذهبی جلوگیری کرد و این موجب رقم خوردن بدرقه میلیونی او در ایران و عراق شد.

میرجلیلی: اعتقاد به ولایت راز خوشبختی شهید سلیمانی بود

رییس بسیج ورزشکاران نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد شهدای انقلاب و شهدای ورزشکار گفت: بصیرت مردم در بدرقه سرداران شهدای محور مقاومت نشان از عمق درک آنان از مکتب شهید سلیمانی دارد، مکتبی که برگرفته از بصیرت و اخلاص عمل بود. روحیه مردم‌داری بخشی از مکتب سلیمانی بود.

مهدی میرجلیلی ادامه داد: در کشورهای اروپایی و آمریکایی هزاران مراسم برای سردار دل‌ها برگزار شد و این نشان جهانی بودن تفکر سردار دل‌ها است. او ولایت را شناخت و از او دفاع کرد. او راز عاقبت به خیری را اعتقاد به ولایت می‌دانست.

وی این را هم گفت: بصیرت مکتب سلیمانی می‌تواند در بخش ورزش نیز گسترش یابد و ورزشکاران با این تفکر هم در برابر رقیب و هم در برابر نفس خود مبارزه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha