تردد در گردنه "مایین‌بلاغ" تکاب بدون زنجیرچرخ امکان‌پذیر نیست

مهاباد- ایرنا- رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تکاب گفت: تردد در گردنه مایین‌بلاغ در ۳۵ کیلومتری محور تکاب - شاهیندژ در جنوب آذربایجان‌غربی بدون زنجیرچرخ امکان‌پذیر نیست.

امیر یدبیضا مقدم روز دوشنبه در گفت و گو باخبرنگار ایرنا افزود: با وجود برف‌روبی و نمک‌پاشی مستمر گردنه سخت‌گذر و برف‌گیر این گردنه ولی بارش مداوم برف و یخبندان موجب لغزندگی جاده در این محور شده‌ است.

وی بیان‌کرد: رانندگان خودروها و وسایل نقلیه به‌طور حتم از زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی هنگام تردد در گردنه مایین‌بلاغ استفاده کنند.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تکاب با بیان اینکه داشتن سوخت کافی و اطمینان از سلامت وسیله نقلیه در جاده‌ها ضروری است اظهار داشت: شهروندان از سفرهای غیرضروری در محورهای مواصلاتی تکاب از جمله تردد در این گردنه برفگیر خودداری کنند.

رییس اداره هواشناسی تکاب نیز گفت: بارش متناوب برف و مه‌گرفتگی از اواخر وقت روز گذشته با عبور موج بارشی زودگذر از تراز میانی جو آغاز شده که تا عصر امروز، در اغلب نقاط ادامه خواهد داشت و این شرایط جوی سبب لغزندگی، کاهش دید و اختلال در ترددهای جاده‌ای خواهد شد.

رسول جبرییلی افزود: پیش‌بینی می‌شود که از اواخر وقت روز سه‌شنبه نیز موج دوم بارشی جو منطقه را تحت تاثیر قرار دهد که تا اواخر وقت روز چهارشنبه فعال خواهد بود.

وی بیان‌کرد: کمینه دمای تکاب در شبانه روز گذشته ۶ درجه سانتی‌گراد زیر صفر و بیشینه دمای این شهرستان نیز ۱.۸ درجه بالای صفر گزارش شده‌ است.

تکاب از شهرهای سردسیر کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی با جاده‌های سخت‌گذر و برف‌گیر در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده‌ است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha