۱۳ دی ۱۴۰۰، ۱۰:۵۶
کد خبرنگار: 782
کد خبر: 84600429
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شمار مبتلایان به کرونا درجهان از مرز ۲۹۰ میلیون نفر گذشت

تهران – ایرنا – ویروس کرونا که از نوامبر ۲۰۱۹ میلادی برابر با آبان ۱۳۹۸ درجهان همه گیر شد، با وجود مقابله با آن از طریق واکسیناسیون ، شمار مبتلایان به آن در سراسر جهان از مرز ۲۹۰ میلیون نفر گذشت.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، بنابر داده های تارنمای  (worldometers.info) شمار مبتلایان به کووید-۱۹ درجهان هم اکنون به ۲۹۰ میلیون و ۶۴۶ هزار نفر رسید که ازاین تعداد پنج میلیون و ۴۶۰ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان باخته اند.

شمار مبتلایان به کرونا درجهان از مرز ۲۹۰ میلیون نفر گذشت

طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۸۵هزار مورد جدید در آمریکا

بنابراین گزارش آمریکا در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸۵هزار و ۱۲۲ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا داشته که شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در آمریکا را به بیش از ۵۶میلیون و ۱۴۲هزار نفر رساند.

درهمین حال در ۲۴ساعت گذشته در آمریکا ۱۶۲نفر نیز بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته اند که شمار جان باختگان به کووید-۱۹ دراین کشور را به بیش از ۸۴۷هزار و ۴۰۰ نفر رساند.

انگلیس کانون شماره یک کووید-۱۹ در اروپا

بنابر داده های این تارنما، انگلیس نیز طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۷ هزار و ۵۸۳مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ را به ثبت رساند.

هم  اکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در انگلیس به ۱۳میلیون و ۲۳۵هزار نفر رسیده که بالاترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در اروپا به شمار می رود، از این تعداد نیز بیش از ۱۴۸هزار نفر بر اثر ابتلا به این ویروس دراین کشور جان باخته اند.

شمار مبتلایان به کرونا درجهان از مرز ۲۹۰ میلیون نفر گذشت

فرانسه کانون شماره ۲ شیوع ویروس کرونا

بنابر داده ای تارنمای «وردمترز دات اینفو»  فرانسه پس از انگلیس با ۱۰ میلیون و ۲۵۰هزار مورد ابتلا به کووید-۱۹  درمیان کشورهای اروپایی دررتبه دوم این همه گیری قرار دارد. این درحالی است که در فرانسه طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۵۸ هزار مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ به ثبت رسید.

شمار جان باختگان مبتلا به کووید-۱۹ در فرانسه نیز  به ۱۲۳هزار و ۹۰۰ نفر رسیده است.

قرار گرفتن کشورهای اروپایی در لیست هشدار کرونایی آمریکا

وضعیت شیوع ویروس کرونا در کشورهای اروپایی بخصوص اروپای غربی طی روزهای اخیر به گونه ای وخیم گزارش شد که «مرکز درمان و پیشگیری بیماری» در آمریکا (CDC) ۱۲ کشور اروپایی را در سطح هشدار ۴،  بالاترین فهرست هشدار خود قرار داد و سفر به این کشورها را از بابت ابتلا به کووید-۱۹  خطرناک توصیف کرد.

سطح هشدار ۴ از منظر CDC به آن دسته از جوامع و کشورهایی اطلاق می شود که در جامعه آماری ۱۰۰هزار نفری طی مدت ۲۸ روز ۵۰۰ نفر به کووید-۱۹ مبتلا شوند.

کشورهای اروپایی  که از منظر این  مرکز درمانی آمریکا در سطح هشدار ۴ قرار گرفتند عبارتند از: «مولداوی»، «مالت» ، سوئد، انگلیس، آلمان، فرانسه، یونان، ایتالیا، اسپانیا، پرتغال، هلند و ایرلند.

سازمان جهانی بهداشت(WHO)  در سال ۲۰۲۱ وعده های به ظاهر خوبی برای اجرایی کردن طرح جهانی واکسیناسیون علیه کرونا در سال ۲۰۲۱ داده بود، اما تبعیض ها و نابرابری ها میان کشورهای ثروتمند و فقیر به حدی بود که اجازه نداده وعده های این سازمان جهانی محقق شود.

سازمان جهانی بهداشت  ۱۱ دی ماه اعلام کرد که از هدف خود در رسیدن به هدف واکسیناسیون ۴۰ درصد مردم همه کشورهای جهان تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی بازمانده و نتوانسته این هدف را محقق سازد.

شکاف واکسیناسیون در میان کشورهای جهان

خبرگزاری رسمی آلمان د پ آ در گزارشی اعلام کرد: بنابر داده های سازمان جهانی بهداشت، درحالی که در  آلمان  در ازای ۱۰۰ نفر حدود ۱۷۱ دُز واکسن کرونا تزریق شده، اما در جمهوری «ماداگاسکار» (کشور جزیره ای واقع در شرق قاره آفریقا) این رقم تنها ۲.۷ و در جمهوری دموکراتیک کنگو ۰.۳۲ درصد بوده و در اکثر کشورهای آفریقایی این آمار کم تر از حد انتظار بوده است.

شمار مبتلایان به کرونا درجهان از مرز ۲۹۰ میلیون نفر گذشت

این گزارش حاکی است بنابر اعلام «فدراسیون بین‌المللی تولیدکنندگان و انجمن‌های دارویی» (IFPMA) تا ماه دسامبر یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دُز واکسن کرونا ساخته شده است.

خبرگزاری د. پ.آ افزود: توزیع و ارسال محموله های واکسن کرونا اغلب  با تاخیر مواجه می شوند که این موضوع برای واکسن هایی که تاریخ آنها رو به انقضا است برای کشورهای فقیری که در انتظار دریافت آن هستند، وضعیت را  پیچیده تر می سازد.۰۲**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha