مدیرکل بحران: سامانه بارشی ۳هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال به کشاورزان هرمزگان خسارت زد

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: سامانه بارشی قبلی حدود ۳ هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال به کشاورزان شهرستان‌های بندرعباس، میناب و گاوبندی وارد کرد.

مهرداد حسن‌زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این خسارت بنا بر اعلام سازمان جهادکشاورزی هرمزگان به ۲ هزار و ۴۷۴ هکتار در این بخش وارد شده است.

وی ادامه داد: سامانه بارشی هم که از شب گذشته وارد هرمزگان شده موجب آبگرفتگی معابر در شهرهای قشم، بندرعباس و پارسیان در غرب این استان،‌ انسداد مسیر رفت بندرلنگه به گاوبندی و راه ۲۵ روستا تا این لحظه شده است.

وی اضافه کرد:‌ ۱۱ مورد قطعی برق، قطعی آب چهار محله در بندرلنگه، خسارت چهار منزل مسکونی شهری و سه منزل مسکونی روستایی و سه تصادف در مسیر بندرعباس به حاجی آباد و یک تصادف در مسیر بندرعباس به خمیر از دیگر پیامدهای فعالیت سامانه بارشی کنونی تا این لحظه بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اضافه کرد: یک انسداد راه در مسیر بندرعباس به حاجی آباد هم رخ داد که به سرعت بازگشایی شد و باید احتمال بروز خسارت‌های بیشتری را با توجه به تداوم سامانه بارشی داشت.

حسن زاده گفت: مجموع بارش ایستگاه های هواشناسی سینوپتیک هرمزگان از هشتم دی ماه تا ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه دوازدهم دی ماه در قشم دریایی ۱۱۴ میلی‌متر، بندرلنگه ۱۰۰ و هشت دهم، قشم فرودگاهی ۹۸ و ۶ دهم، پارسیان ۹۲ و ۶ دهم، رودان (دهبارز) ۸۸، میناب ۶۸و هشت دهم، بستک ۶۳ و پنج دهم، لاوان ۶۱ و پنج دهم، بندرعباس ۵۶ و هفت دهم، ابوموسی ۵۵ و هفت دهم، سردشت بشاگرد ۵۱ و ۹ دهم، خمیر ۴۹ و پنج دهم، سیری ۴۸و ۹ دهم، کیش ۳۹ و ۹ دهم، جاسک ۲۹ و یک دهم و حاجی آباد ۲۳ و سه دهم میلی‌متر بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha