محصولات کشاورزی گیلان و منطقه باید با دقت مورد کنترل قرار گیرند

آستارا - ایرنا - مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: ۸۵ درصد محصولات کشاورزی صادراتی ایران به کشورهای اوراسیا از طریق مرزهای آستارا صادر می‌ شود و لازم است محصولات کشاورزی را که در باغات استان و منطقه تولید می شود به دقت تحت کنترل داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ محمد ابراهیم محمدی روز یکشنبه در بازدید از پست قرنطینه نباتی اداره‌ کل گمرک آستارا اضافه کرد: در گیلان دو پست قرنطینه نباتی در مرز آستارا و شهرستان انزلی فعال است و بیشتر محصولاتی که از کشور روسیه وارد ایران می‌شود چوب و غلات است و عمده محصولاتی که ایران به خارج از کشور از طریق مرز آستارا صادر میکند سبزی، صیفی جات و انواع میوه در فصل های مختلف است.

وی افزود: در حال حاضر ما صادرات کیوی داریم و در همین فصل کاهو، فلفل دلمه، محصولات گلخانه ای و بادمجان از استان های مختلف کشور وارد آستارا شده و از این مرز به کشورهای اوراسیا صادر می شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان بیان کرد: محصولات کشاورزی گیلان و بسیاری از استان های کشور از مرز آستارا صادر می شود و صدور گواهی بهداشتی باید بر اساس شیوه نامه های ابلاغی باشد.

محمدی ادامه داد: در روزهای گذشته مشکلاتی در رابطه با محصولات صادراتی ایران به اوراسیا پیش آمد و گواهی سلامت محصول و باقی مانده سموم، فلزات سنگین، آفت کش ها و نیترات مدنظر کشورهای مقصد از جمله دلایل برگشت محصولات به شمار می رود.

وی گفت: دلیل اصلی مشکلات به وجود آمده این است که وقتی یک سم و آفت کش محصول کشاورزی در یک کشوری ثبت نشود از نظر آن کشور دچار مشکل است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha