معاون وزیر راه و شهرسازی : راه آهن اردبیل نیمه اول سال آینده قابل افتتاح است

اردبیل - ایرنا- معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: با توجه به روند مناسب اجرای پروژه راه آهن اردبیل - میانه، این پروژه نیمه اول سال آینده قابل افتتاح است.

به گزارش ایرنا، خیرالله خادمی  شنبه در جریان بازدید از روند اجرای پروژه راه آهن اردبیل - میانه با بیان اینکه این پروژه 83 درصد پیشرفت فیزیکی دارد ، افزود: زیرسازی این پروژه  تا ۹۰ درصد می باشد.

به گفته وی ،  ۱۰۳ کیلومتر از راه اهن اردبیل ال ریل گذاری شده است و  ایستگاه‌های مسیر هم ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.


خادمی همچنین به اجرای پروژه چهار خطه کردن اردبیل -سرچم برای اتصال به آزاد راه تهران به تبریز اشاره کرد و گفت:  طول این مسیر ۱۷۸ کیلومتر است که اجرای ۳۲ کیلومتر آن به اتمام رسیده است.

وی بیان کرد: ۱۰۳ کیلومتر از پروژه هم در حال اجرا بوده و مطالعات  ۴۳ کیلومتر باقی مانده  نیز می بایست برای شروع اجرا انجام شود.

پروژه راه آهن اردبیل- میانه هم‌اکنون در ۱۲ قطعه شامل ۳۵ درصد منطقه کوهستانی و سخت‌گذر، ۴۵ درصد تپه ماهور و ۲۰ درصد دشت در حال اجراست.

مرتفع‌ترین پل ریلی کشور به ارتفاع ۸۳ متر در مسیر آرپاچایی برای ایجاد ارتباط در این خط ریلی به اتمام رسیده  و علاوه بر آن، در طول مسیر ۲۷ کیلومتر تونل و هفت کیلومتر گالری نیز بازگشایی شده و در حال اجراست.

عملیات اجرایی راه‌آهن میانه - اردبیل به طول تقریبی ۱۷۵ کیلومتر در سال ۸۴ شروع شده و در این مدت بارها مردم استان وعده‌های تحقق نیافته بسیاری برای افتتاح آن شنیده‌اند، اما با تامین اعتبار توسط بانک ملی ایران، عملیات اجرایی این پروژه سخت شتاب گرفته است.

در طرح راه‌آهن اردبیل - میانه ۶۲ دستگاه تونل به طول ۲۳ هزار و ۸۱۰ متر، چهار کیلومتر پل دره‌ای بزرگ، سه کیلومتر پل آبرو و ۱۰ دستگاه گالری به طول چهار کیلومتر اجرا می‌شود.

حجم عملیات اجرایی این خط ریلی بسیار گسترده بوده و برای تکمیل آن حدود ۳۵ هزار تن مصالح فلزی همچون آهن‌آلات، میلگرد و کابل و حدود ۲۲۰ هزار تن سیمان مورد نیاز است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha