۵۰۰ میلیارد ریال از مطالبات سیب صنعتی در آذربایجان غربی پرداخت شد

ارومیه- ایرنا- مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان غربی گفت: ۵۰۰ میلیارد ریال از مطالبات خرید تضمینی سیب صنعتی در استان طی سال جاری پرداخت شد.

شهریار حیدری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در زمان برداشت سیب با خرید تضمینی سیب صنعتی ۴۲ هزار و ۵۰۰ تن محصول توسط سازمان تعاون روستایی خریداری شده است.

وی اضافه کرد: مجموع بهای خرید تضمینی سیب صنعتی در استان ۶۰۰ میلیارد ریال بوده است که تا کنون بخش عمده ای از مطالبات به حساب باغداران استان واریز شده و باقی مانده مطالبات نیز در اسرع وقت در طی روزهای آینده پرداخت خواهد شد.

مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان غربی بیان کرد: طبق گفته مسوولان، ۹۲ درصد ارزش ریالی سیب تولیدی در استان مربوط به سیب درجه یک و ۲ بوده و فقط هشت درصد آن مربوط به سیب صنعتی است.

حیدری ادامه داد: امسال در استان بیش از یک میلیون و ۲۷۰ هزار تُن سیب درختی تولید شد که رتبه اول کشوری را در این زمینه این استان به خود اختصاص داده است ولی به دلیل شرایط آب و هوایی، وزش باد و تنش های اقلیمی حدود یک سوم از محصول سیب درختی تولیدی به زیر درختی یا همان سیب صنعتی تبدیل شد.

به گزارش ایرنا امسال خرید سیب صنعتی به قیمت ۱۴۵۰ تومان از کشاورزان خریداری شد؛ این درحالی است که قیمت خرید سیب صنعتی هم اکنون توسط کارخانجات ۲۵۰۰ تومان است.

سالانه نزدیک به ۳۵۰ هزار تن سیب صنعتی در این استان تولید می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha