۱۱ دی ۱۴۰۰، ۱۶:۵۲
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 84598206
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عضو شورای شهر: بودجه سال آینده شهرداری همدان اولویت‌بندی شود

همدان- ایرنا- رییس کمیسیون برنامه، بودجه و امور مالی شورای اسلامی شهر همدان گفت: بودجه سال آینده شهرداری براساس سیاست‌های اولویت‌بندی شده شورای شهر باید عملیاتی شود.

به گزارش ایرنا، "اکبر کاوسی امید" روز شنبه با اعلام این مطلب ،  اظهار داشت: الزامات سیاستی و اولویت‌های بودجه سال آینده شهرداری همدان با پیش‌بینی ١٨ بند در سیاست‌ها و ۴٧ بند به مدیریت شهری ابلاغ شده است.

وی افزود: براین اساس لایحه بودجه سال آینده شهرداری همدان باید با رعایت الزامات و اولویت‌های تعیین شده در سیاست‌های شورای شهر ارائه شود.

کاووسی با اشاره به اولویت‌های شورا برای بودجه سال آینده شهرداری، گفت: توجه ویژه به بیانیه گام دوم انقلاب پیرو رهنمودهای مقام معظم رهبری و ترویج فرهنگ ایثار، شهادت، آموزه‌های قرآنی و ارزش‌های والای انقلاب اسلامی در فضاهای عمومی و برنامه‌ریزی‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و گردشگری شهرداری با رویکرد مسجد محوری و استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی در مدیریت شهری در بند اول سیاست‌های ابلاغی مد نظر است.

وی تدوین عادلانه و عملیاتی بودجه، ایجاد خزانه‌داری کل و اعمال مدیریت یکپارچه و تا حد امکان پرهیز از تصدی‌گری در اجرای طرح‌های عمرانی جدید را دومین بند سیاست‌های ابلاغی برشمرد و گفت: رعایت الزامات مربوط به هدف‌گذاری شورای ششم در خصوص اتمام طرح‌های نیمه‌تمام (به‌ویژه تقاطع‌های غیر هم‌سطح و پارکینگ آقاجانی بیگ) باید در بودجه سال آینده دیده شود.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و امور مالی شورای اسلامی شهر همدان افزود: توسعه زیرساخت‌های هوشمندسازی شهر و پیاده‌سازی فرآیندهای شهرداری الکترونیک و افزایش سهم بودجه موضوعات فرهنگی و اجتماعی با اولویت حمایت از تشکل‌های مردم‌نهاد، ورزش شهروندی، آموزش شهروندی و فعالیت‌های قرآنی از دیگر سیاست‌های مد نظر پارلمان شهر در تدوین بودجه ١۴٠١ است.

کاوسی‌امید اعمال سیاست‌های محله محوری در برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های عمرانی و غیر عمرانی (هزینه کرد نیم درصد از بودجه پیشنهادی عمرانی شهرداری با پیشنهاد دبیرخانه همیاران محلات) را دیگر بند سیاست ابلاغی دانست و افزود: توجه جدی به توسعه حمل‌ونقل عمومی با رعایت الزامات شهر سبز پایدار نیز باید در بودجه لحاظ شود.

وی خواستار استفاده از فناوری‌های نوین و دانش‌بنیان در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات و طرح‌ها و صرفه‌جویی در هزینه‌ها شد و تصریح کرد: خرید و استفاده از کالاها و خدمات داخلی با رویکرد حمایت از کار و سرمایه انسانی نیز باید در بودجه سال آینده شهرداری همدان مورد توجه قرار بگیرد.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و امور مالی شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: همچنین توجه ویژه به حفظ بافت تاریخی شهر همدان و بناهای واجد ارزش و گسترش فضاها و اماکن مذهبی و بقاع متبرکه با معرفی میراث معنوی و استفاده از نمادهای ملی و شعائر دینی باید از دیگر نکات مد نظر در تدوین بودجه شهرداری همدان باشد.

کاوسی‌امید یادآور شد: کاهش وابستگی بودجه به فروش ملک و صدور پروانه‌های ساختمانی با توجه به شرایط حاکم بر جامعه و رکود ساخت‌وساز و جایگزین کردن آن‌ها با درآمدهای پایدار از دیگر سیاست‌های مد نظر در تصویب بودجه سال آینده شهرداری خواهد بود.

وی افزود: مدیریت منابع نیروی انسانی شهرداری، کاهش تصدی‌های غیرضروری، عدم جذب نیروهای غیرمتخصص و بدون برنامه و جایگزینی نیروی متخصص از طریق آزمون استخدامی سازمان شهرداری‌های کشور از دیگر سیاست‌های مد نظر شورای شهر در تصویب بودجه شهرداری است.

کاوسی امید اظهار داشت: توجه به روان‌سازی ارایه خدمات با رویکرد کاهش تصدی‌گری و برون‌سپاری بخش‌های مرتبط در صدور مجوزها و سایر فرآیندهای اداری به بخش خصوصی بر اساس سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی از دیگر سیاست‌های ابلاغی شورای شهر به شهرداری در تدوین لایحه بودجه است.

این عضو شورای اسلامی شهر همدان اضافه کرد: همچنین توجه ویژه به سرمایه‌گذاری و پیش‌بینی بودجه مشارکتی از طریق سرمایه‌گذاری بخش عمومی و خصوصی در مناطق با همکاری سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری از جمله سند آمایش مراکز لجستیک (پارک لجستیک عمومی و تخصصی) نیروگاه خورشیدی و مراکز بازیافت و غیره نیز باید به طور ویژه در تدوین بودجه تسط شهرداری دیده شود.

وی نوسازی، بهسازی و احیای بافت فرسوده و ناپایدار با اولویت مناطق آسیب‌پذیر از طریق بسته‌های تشویقی و حمایتی و تعریف طرح‌های محرک توسعه در بافت فرسوده را مورد تأکید در تصویب بودجه آینده شهرداری دانست و گفت: مساعدت شهرداری به منظور جداسازی فاضلاب شهری از رودخانه‌ها با کمک دستگاه‌های ذیربط از محل بودجه عمومی کشور و بودجه داخلی لازم است.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و امور مالی شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: : ساماندهی سیما و منظر، المان‌ها و مبلمان شهری مبتنی بر هویت ایرانی و اسلامی بر اساس سه مولفه دارالمومنین، دارالمجاهدین و پایتخت تاریخ و تمدن ایران و اهتمام به اختصاص ردیف ویژه به منظور پایش و تعمیر و نگهداری مستمر سازه‌های شهری، املاک ومستغلات از سیاست‌های مهم شورای شهر در تدوین لایحه بودجه است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha