هشدار قرمز جوی و دریایی برای هرمزگان صادر شد

بندرعباس - ایرنا - اداره کل هواشناسی هرمزگان هشدار جوی شماره ۴۹ و هشدار دریایی شماره ۴۸ سطح قرمز برای این استان صادر کرد.

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی هرمزگان روز شنبه در این خصوص در گفت وگوبا ایرنا افزود: خروجی نقشه‌های هواشناسی برای روزهای آینده بیانگر تشدید ناپایداری وضعیت جوی و دریایی است که موجب تشدید فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور خواهد شد.

کیانوش عارفی ادامه داد: بر این اساس از روز یکشنبه و دوشنبه و تا ظهر سه‌شنبه احتمال رگبار شدید باران و تداوم آن در استان همراه با رعد و برق و ریزش تگرگ، تندباد شدید و به تبع آن آبگرفتگی گسترده معابر، سلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها، لغزندگی جاده‌ها و اختلال در ترددها در سراسر هرمزگان وجود دارد.

وی اضافه کرد: انتظار رگبار شدید باران و طوفانی شدن دریا هم برای روزهای یکشنبه و دوشنبه وجود دارد و وزش تندباد شدید جنوب شرقی-جنوبی همراه با رگبار شدید باران و رعد و برق را باید انتظار داشت.

بنا به اظهار معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی هرمزگان، یکی از آثار مورد انتظار این شرایط اختلال در همه ترددهای دریایی است و به هم استانی‌ها توصیه می‌شود تردد درون و بیرون استانی نداشته باشند.

عارفی افزود: افراد از کوهنوردی خودداری کرده و دامداران دام خود را از حاشیه رودخانه‌ها جمع کنند، همچنین کشاورزان عملیات سمپاشی را به دلیل بارش شدید باران متوقف کرده و نسبت به جمع‌آوری محصول‌هایشان اقدام کنند.

وی تاکید کرد: هر گونه فعالیت دریایی و به ویژه تفریح‌های دریایی متوقف شود و به این نکته توجه شود که علاوه بر هرمزگان بارش سنگین باران در استان‌های بوشهر، کرمان و سیستان و بلوچستان و فارس هم رخ می‌دهد و انتظار بارش سیلابی را باید داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha