۱۰ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۲۵
کد خبر: 84596711
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گلزار شهدای قیام ۱۰ دی ورامین گلباران شد

۱۰ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۲۵
کد خبر: 84596711
گلزار شهدای قیام ۱۰ دی ورامین گلباران شد

تهران-ایرنا- همزمان با سالروز قیام خونین ۱۰ دی ۵۷ ورامین ، گلزار شهدای این قیام با حضور مردم و مسوولان شهرستان گلباران شد.

به گزارش ایرنا، مردم خداجو و ولایت مدار شهرستان ورامین پس از اقامه نماز سیاسی عبادی جمعه، با حضور در بقعه شاه حسین ، محل دفن شهیدان حسن کریمی و محمدحسن شیرازی دو نفر از شهدای قیام خونین ۱۰ دی ۵۷ ورامین ، را گلباران کرده و با گلاب شستشو دادند.
پیکر شهید مسعود میرزایی دیگر شهید این قیام در صحن امامزاده طاهر و مطهر خیرآباد ورامین به خاک سپرده شده است.

گلزار شهدای قیام ۱۰ دی ورامین گلباران شد


رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در این مراسم گفت : مردم ورامین از قیام خونین ۱۵ خرداد تا دهم دیماه سال ۵۷ همواره در صف نخست مقابله با رژیم ستم شاهی قرار داشتند و در این مسیر، شهدای بسیاری را تقدیم اسلام کردند ولی هیچگاه دست از آرمان‌های خود بر نداشتند.
حجت الاسلام سید محسن محمودی افزود: مردم ورامین حمایت از انقلاب، ولایت و مرجعیت شیعه را با خون خود به اثبات رساندند و شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد ۴۲ و ۱۰ دی‌ماه ۵۷، نشانه‌های همواره جاوید و زنده ایستادگی مردم ورامین برسر آرمان‌های انقلاب هستند.
وی با گرامیداشت سالروز حماسه نهم دیماه گفت:  نهم و دهم دیماه یاد آور حماسه هایی عظیم در دفاع از ارزش‌های اسلامی و دفاع از مرجعیت شیعه است ، چرا که در دهم دیماه سال ۵۷ با تقدیم جان جوانان خویش و در نهم دیماه سال ۸۸ با کفن پوش شدن و حرکت به سمت تهران ، ولایت مداری خویش را ثابت کردند و قطعا هر جا که نظام به وجود مردم نیاز دارد، مردم ورامین در صف نخست قرار دارند.
وی تصریح کرد: مردم ولایت‌مدار ورامین در حماسه ۹ دی ۸۸ ثابت کردند که همچون پدران خود در ۱۵ خرداد سال ۴۲ کفن پوش آماده فدای جان خود در راه اسلام هستند و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نیستند.
محمودی افزود: شهدای ده دی ورامین، از قهرمانان حق‌جو و دین‌مدار ایران اسلامی هستند که غریبانه شهید و به خاک سپرده شدند، بدون آن که کسی حق شرکت در مراسم آنان داشته باشد ولی این مظلومیت ، زمینه سقوط رژیم ستم‌شاهی را فراهم کرد.
در قیام دهم دیماه سال ۵۷ مردم ورامین محمد حسین شیرازی، حسن کریمی، مسعود میرزایی و ابوالفتح گلعباسی که در راهپیمایی اعتراضی مردم حضور داشتند ، مورد اصابت گلوله های نیروهای ستم شاهی قرار گرفته و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha