دولت زمینه بازآفرینی ۲۰ هزار واحد مسکونی فرسوده قم را فراهم کند

قم - ایرنا - استاندار قم گفت: ۳۱۵ هکتار از بافت هسته مرکزی شهر قم در دل بافت‌های تاریخی قرار گرفته که این مساله بازآفرینی و توسعه شهری را دشوار کرده است و از دولت انتظار می‌رود اعتبارات بازآفرینی ۲۰ هزار واحد مسکونی استان قم را تامین و اختصاص دهد.

سیدمحمدتقی شاهچراغی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان قم که با حضور رییس جمهور و شماری از وزرا برگزار شد طی سخنانی، حجم بالای سکونتگاه های غیررسمی، خانه های در حریم دکل و بافت های فرسوده را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در استان قم هزار و ۵۸۰ هکتار بافت فرسوده شهری وجود دارد
استاندار قم تصریح کرد: با توجه به وجود حرم مطهر، حوزه علمیه و مسجد مقدس جمکران شاهد رشد نامتوازن جمعیت این استان هستیم که مساله سبب بوجود آمدن سکونتگاه های غیررسمی در حاشیه شهر شده است.
شاهچراغی اظهار داشت: کاهش نزولات جوی سبب ایجاد مشکلاتی در سطح کشور شده که این مشکل در قم به دلیل اقلیم خشک قم بیشتر نمایان شده است و به همین منظور از دولت مردمی درخواست می کنیم که علاوه بر تامین پایدار آب از سرچشمه های رود دز، مقدمات انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی و استان قم را نیز در دستور کار خود قرار دهد.
استاندار قم ظرفیت بالای قم در بخش زائرپذیری را مورد اشاره قرار داد و افزود: با توجه به وجود حرم مطهر، مسجد جمکران و سایر ظرفیت های علمی و تاریخی استان قم، باید زیرساخت های لازم برای خدمات رسانی رفاهی و اقامتی ایجاد شود و از دولت سیزدهم درخواست می شود در قالب کارگروه زیارت مهمترین مسائل و مشکلات این استان در حوزه جذب زائر و گردشگر را در سه ماه آینده احصا و ابلاغ نماید.
وی با اشاره به مشکلات معیشتی و اقتصادی حاکم بر استان و اثرات منفی کرونا بر اقتصاد عمومی ابراز کرد: برای تامین نیازهای اقشار آسیب پذیر و تحت پوشش به ویژه در بخش بهزیستی نیازمند ارائه تسهیلات دولتی هستیم.
شاهچراغی یادآور شد: در سطح استان قم ۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی به همراه ۳۹ هزار واحد صنفی و ۱۰۰ معدن فعال در عرصه اقتصادی نقش آفرینی می کنند، همچنین حدود ۶۵ واحد صنعتی قم نیز برای بازگشت به چرخه اقتصاد و تولید نیازمند تسهیلات ملی است.
استاندار قم ابراز داشت:طی سال گذشته و با تلاش مسوولان استانی دو شهرستان جدید به قم الحاق شده و از دولت سیزدهم نیز درخواست می شود شهرستان سوم را در بخش مرکزی قم با محوریت شهر قنوات در سیر مطالعات خود قرار بدهد.
وی در پایان بیان داشت: برای بهبود چهره معنوی و ظاهری قم در قرارگاه ۱۹ دی اقدامات مطلوبی در حال انجام است.

آیت‌الله سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور در قالب سیزدهمین سفر استانی دولت سیزدهم امروز صبح وارد قم شد.

برنامه‌های سفر رییس جمهور به قم از زیارت بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) آغاز شد.

مراسم رسمی استقبال از آیت‌الله رییسی در بدو ورود وی به شهر مقدس قم، با حضور سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی، تولیت حرم حضرت معصومه(س)، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن رحیمیان و شماری دیگر از مسئولان ارشد استان در حرم بانوی کرامت برگزار شد./

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha