۹ دی ۱۴۰۰، ۱۷:۴۶
کد خبرنگار: 2191
کد خبر: 84596415
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه ششتمد: حماسه ۹ دی باید برای نسل جوان تبیین شود

سبزوار- ایرنا- امام جمعه شهرستان ششتمد با بیان اینکه جهاد امروز تبیین و روشنگری است، گفت: ابعاد و ریشه‌های حماسه ۹ دی، به عنوان نماد قدرت مردمی، باید برای نسل جوان تبیین شود.

 حجت الاسلام محمدعلی دستجردی عصر پنجشنبه در گلزار شهدای ششتمد در جمع مردم این شهرستان افزود: در فتنه سال ۸۸ مردم انقلابی ایران با بصیرت انقلابی خود ضمن تجدید میثاق با ولایت، پاسخی کوبنده به جریان فتنه دادند و هوشیاری امت اسلامی از عوامل شکل گیری حماسه ۹ دی بود.

وی تصریح کرد: فتنه سال ۸۸ سناریوی تعریف شده و برنامه ریزی شده ای بود که دشمن با تمامی توان خود وارد معرکه شد تا به دست خواص جامعه و انقلاب کنندگان، انقلاب اسلامی را زمین گیر کند.

حجت الاسلام دستجردی افزود: با پیروزی انقلاب و برقراری نظام جمهوری اسلامی، روح هویت دینی و ترویج معنویت در جامعه حاکم شد که این تفکر منافع قدرتهای غربی را به خطر انداخت.

وی اظهار داشت: اینکه امروز دشمن با روش های مختلف همچون جریان نفوذ، ترور شخصیت، جنگ رسانه ای و اقتصادی به مقابله با انقلاب اسلامی آمده برای این است که اجازه ندهد دنیای آنها به نابودی کشیده شود.

امام جمعه ششتمد گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هنگامی که سخن از دین در عرصه جهانی به میان می آمد همه ذهن ها به سوی مسیحیت می رفت اما با پیروزی انقلاب اسلامی، بار دیگر دین اسلام متجلی شد و در کانون توجه ها قرار گرفت.

حجت الاسلام دستجردی افزود: انقلاب اسلامی با محوریت ولایت فقیه با بهره مندی از تقوا، عدالت و فقه نکته جدیدی به جامعه بین المللی عرضه کرد.

وی ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب، مظلومان جهان زیر چرخ های مدرنیزه بی عدالتی در جامعه بین المللی له شده بودند اما امروز جریان استکبارستیزی در مناطق مختلف جهان به تاسی از انقلاب اسلامی شکل گرفته است.

شهرستان ششتمد با سه هزار و ۷۸۶ کیلومتر مربع وسعت، دارای ۲۴ هزار نفر جمعیت است. این شهرستان دارای دو بخش مرکزی و شامکان، ۴۸ دهیاری و ۵۳ آبادی است.

مرکز شهرستان تازه‌ تاسیس ششتمد در ۲۴۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha