گلزار شهدای کرمانشاه به یاد شهید حاج قاسم سلیمانی گلباران شد

کرمانشاه - ایرنا - گلزار شهدای کرمانشاه روز پنجشنبه همزمان با حماسه بزرگ ۹ دی و در آستانه دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» با حضور آیت الله «مصطفی علما» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، مسوولان لشکری و کشوری و اقشار مختلف جامعه عطرافشانی و گلباران شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه در این مراسم با اشاره به سالروز حماسه بزرگ ۹ دی، این روز را یکی از روزهای یوم الله انقلاب اسلامی معرفی کرد و گفت: در این روز ملت شریف ایران با بصیرت و آگاهی خود با آرمان های ولایت تجدید دوباره بستند.

حجت الاسلام« هادی عسکری» در ادامه با گرامی داشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم افزود: حاج قاسم سلیمانی افتخار هر ایرانی بود که با شهادتش به یک افتخار جهانی تبدیل شد.

او بیان داشت: دشمنان این سردار را از ما گرفتند اما هرگز نمی توانند ارزش ها، آرمان های او که حمایت از مظلومان جهان فارغ از دین و مذهب، قوم، رنگ و نژاد است، از ما بگیرند.

حجت الاسلام عسکری گفت: به فرموده مقام معظم رهبری سبک و سیاق زندگی، منش، آرمان ها و کردارهای مخلصانه حاج قاسم سلیمانی یک مکتب، الگو و سبک زندگی برای ماها است و وظیفه ما تبیین این مکتب و انتقال آن به نسل جوان است.

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه در ادامه افزود: حاج قاسم سلیمانی جز برای رضای خداوند و تسلیم در برابر ولایت امر الهی کاری نمی کرد و همه رفتار های او  منطبق و در راستای جلب رضای خداوند بود چه با سکوت چه با عملش همیشه رضای خدا را مد نظر قرار می‌داد.

او گفت: شهید سلیمانی با این ویژگی ها محبوب دلها شد چون خودش را فدای امر الهی کرده بود و چیزی برای خودش نمی خواست و کسی هم به این حد از اخلاص و خودگذشتگی برسد حتما خداوند نیز این رفتار او را می بیند و عزیزش می کند.

حجت الاسلام عسکری با اشاره به مراسم باشکوه و عظیم تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی و حضور میلیونی مردم ایران در این مراسم گفت: مردم ایران هیچگاه آرمان ها و ارزش های حاج قاسم سلیمانی و مدافعان حرم، فداکاری شهدا، رزمندگان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس را فراموش نخواهد کرد و همیشه یاد و خاطره آنها را گرامی می دارند که انشالله در قیامت در برابر آنان رو سفید باشیم.

سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس به همراه «ابو مهدی مهندس» جانشین فرمانده الحشد الشعبی ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ طی یک عملیات تروریستی توسط امریکا در بغداد به شهادت رسیدند.

نهم دی در تقویم جمهوری اسلامی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نامگذاری شده است.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۷۰۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha