۱۵ هکتار زمین در حریم شهر مشهد به وضع سابق اعاده شد

مشهد- ایرنا- معاون دادستان دادگستری مرکز خراسان رضوی گفت: ۱۵ هکتار زمین حریم شهری واقع در منطقه ۱۲ شهرداری مشهد با هدف پیشگیری از گسترش ساخت و سازهای بی‌رویه، غیراصولی و خلاف قانون در محدوده این کلانشهر به وضع سابق اعاده شد.

فرزاد بهشتی روز جمعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس وضعیت تعداد ۸۸ دستگاه باغ‌ویلا و زمینهای محصور شده غیرمجاز مجاور روستای "چهچهه" واقع در حریم کلانشهر مشهد به وضع سابق خود بازگشت. 

وی ادامه داد: این اقدام با حمایت دادستان مرکز خراسان رضوی، دبیر شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی و منابع طبیعی و حضور دستگاههای عضو کمیته صیانت از حریم مشهد در سه پهنه این کلانشهر صورت گرفت. 
سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۷ مشهد گفت: دادسرا و مدیریت جهاد کشاورزی مشهد، شهرداری منطقه ۱۲ این شهر، اداره‌کل نظارت برساخت و سازها و همچنین کمیسیونهای ماده ۱۰۰ محوریت عملیات اعاده‌سازی این زمینها را به وضعیت سابق بر عهده داشتند.

وی مستند قانونی این اقدام  را  اعمال تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زمینها، بند ۱۴ ماده ۵۵  و آرای قلع صادره از کمیسیونهای ماده ۱۰۰ قانون شهرداری مشهد اعلام کرد. 
بهشتی همچنین هشدار داد: همه شهروندان پیش از خرید زمین و هرگونه اقدام برای ساخت و ساز در آن می‌بایست از سازمان جهاد کشاورزی و شهرداری مناطق مورد نظر  در خصوص وضعیت زمین مورد معامه و یا ساخت و ساز استعلام بگیرند. 
منطقه ۱۲ شهرداری مشهد سال ۱۳۸۳ در راستای توسعه این کلانشهر به سوی غرب با محدوده‌ای به وسعت دو هزار و ۱۵۴ هکتار و حریم پنج هزار هکتار تاسیس شد.

اردیبهشت ۱۳۹۲ نیز محدوده منفصل توس واقع در شمال غربی مشهد به مساحت سه هزار و ۴۴۸ هکتار به همین منطقه شهرداری این شهر ملحق گردید. 
منطقه ۱۲ شهرداری مشهد از نظر وسعت رتبه نخست را در بین دیگر مناطق این شهرداری دارد بطوری که ۱۷ درصد از کل مساحت کلانشهر مشهد را به خود اختصاص داده است. 

کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد دارای ۱۳ منطقه و ۴۴ ناحیه شهرداری در گستره ۳۵۰ کیلومترمربع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha