سال آینده چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه یزد اختصاص یافت

یزد - ایرنا - مدیر فناوری های نوین مالی و فرصت های سرمایه گذاری کشور گفت: چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان منابع مالی جهت توسعه زیرساخت های استان یزد با استفاده از فناوری های جدید مالی برای سال ۱۴۰۱ شمسی اختصاص یافت.

به گزارش ایرنا، عباس جم رز، روز پنجشنبه در نشستی افزود:  ۸۰ درصد مبلغ سرمایه گذاری در پروژه های اولویت دار استان از محل این اعتبار از سوی بخش خصوصی و بقیه از سوی منابع دولتی تامین می شود.

وی خاطرنشان کرد: مبلغ یادشده برای طرح های بزرگ تامین منابع آبی ، توسعه نیروگاه های خورشیدی، مزرعه استخراج رمز ارز، ایجاد دهکده سلامت، گردشگری و زیرساخت های فناوری بلاکچین برای ثبت بین المللی مالکیت فرهنگی و هنری یزد در نظر گرفته شد که می تواند استان را به قطب فناوری های نوین مالی در کشور تبدیل کند.

جم رز اضافه کرد: طرح ایجاد مزارع نیروگاه انرژی خورشیدی در سفر رییس جمهور از سوی وزیران و هیات دولت بررسی و مصوب شد و برای طرح های اولویت دار در استان کارگروه تخصصی تشکیل شده است.

یزد قطب فناوری های نوین مالی در کشور

وی با بیان اینکه ایران باید در بحث فناوری های نوین مالی پیشرو باشد افزود : ورود در این عرصه باعث رفع بسیاری از موانع فعلی و آغاز جهش بزرگ در تولید، توسعه علم ، فناوری و عبور از تحریم ها می شود.

جم رز با اشاره به تاکید رییس جمهور بر استفاده از فناوری نوین مالی و  رمزدارایی‌ها اظهار کرد:  کارگروه اقتصادی در استفاده از این فناوری و تامین سرمایه داخلی و خارجی برای استفاده در طرح های کلان کشوری تشکیل شد .

وی با اشاره به تشکیل کارگروه فناوری های نوین مالی و فرصت های سرمایه گذاری در وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: استان یزد با توجه منابع خدادادی چون انرژی خورشیدی ، معادن و برخورداری از نیروی انسانی نخبه می تواند قطب فناوری نوین مالی در کشور معرفی شود.

جم رز تصریح کرد: در جلسه های مختلفی که با مسئولان  استان برگزار شد قرار است در طرح های محوری و بنیادین یزد از فناوری نوین مالی برای تامین مالی آنها استفاده شود که می توان به طرح احداث نیروگاه خورشیدی با ظرفیت یکهزار مگاوات در استان اشاره کرد.

وی در این مورد ادامه داد که در مرحله نخست قرار است نیروگاه خورشیدی ۵۰۰ مگاواتی در یزد با استفاده از این فناوری نوین و تأمین منابع مالی جمعی از طریق مؤسسه خصوصی راه اندازی شود.

مدیر فناوری های نوین مالی و فرصت های سرمایه گذاری کشور با اشاره به تامین منابع آبی و لزوم توسعه کشاورزی کم آبخواه در یزد افزود: برپایه تحقیقات کارشناسی که صورت گرفت کاشت درخت زیتون روغنی در استان یزد، با توجه اینکه از گیاهان کم آبخواه و مثمر است از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است.

وی در ادامه گفت: به همین دلیل طرحی برای زیرساخت توسعه کشت آن در استان  تهیه شد که در  این مورد هزار هکتار  زمین برای کشت درخت زیتون در نظر گرفته شد  که در مرحله نخست ۷۰۰ هکتار آن جمعه هفته جاری به یاد سردار دل ها با عنوان بزرگترین باغ فوق متراکم زیتون روغنی کشور تحت عنوان نهالستان شهید قاسم سلیمانی رونمایی می شود.

وی توسعه گردشگری سلامت را از دیگر ظرفیت های یزد نام برد و تصریح کرد: استان با توجه به حضور پزشکان حاذق و مراکز درمانی مجهز، ایجاد زیرساخت بزرگترین دهکده سلامت و گردشگری سلامت در این زمینه ۱۰۰ هکتار زمین برای ساخت آن در نظر گرفته شد امید است یزد به عنوان قطب گردشگری محور سلامت در کشور مطرح شود.

جم رز با اشاره به ایجاد مزرعه استخراج رمز ارزها هم گفت: استان از ظرفیت های خوبی در این زمینه بهره مند است، می تواند منطقه ای برای استخراج  ابر رمز ارز در کشور و خاورمیانه شناخته شود.

مدیر فناوری های نوین مالی و فرصت های سرمایه گذاری کشور خاطر نشان کرد: همه موضوع های یادشده نیازمند آگاهی و اطلاع رسانی عمومی  است و مدیران و کارشناسان استان باید با فناوری های نوین مالی بیشتر آشنا شوند. 

 جم رز، بر ترویج این دانش و فناوری در کشور از سوی یزد تاکید کرد و گفت : شرکت های تولیدی، خدماتی و دانش بنیان برای توسعه صادرات و واردات و بروز رسانی تجهیزات به فناوری های نوین مالی نیاز دارد.

وی ادامه داد: فناوری نوین مالی علاوه بر ایجاد زیرساخت های استان در زمینه های مختلف موجب ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای افراد نخبه، تحصیل کرده و دانش محور می شود.

مدیر فناوری های نوین مالی و فرصت های سرمایه گذاری کشور افزود: فناوری های یادشده  موجب تحول در زیرساخت های حیاتی استان می شود که در این زمینه رسانه ها باید با اطلاع رسانی و پیگیری در این زمینه گام مثبتی بردارند.

همچنین دبیر همایش « فرصتی در دل بحران ها» چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران در یزد گفته بود که همایش بزرگداشت شهید قاسم سلیمانی فرمانده سابق سپاه قدس با عنوان «فرصتی در دل بحران‌ها» یکشنبه هفته آینده برابر ۱۲ دیماه جاری در این شهر برگزار می شود.

جم رز ،افزود: این همایش با حضور تعدادی از خانواده های معظم شهدا، مسئولان ملی و استان یزد بعد ازظهر یکشنبه هفته آینده در  سالن پردیس تربیت معلم شهید پاکنژاد یزد برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: این گردهمایی به مناسبت سالروز سفر مقام معظم رهبری در دوازدهم دیماه سال ۸۶ و سالروز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برپا می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha