نخبگان نقش ویژه ای در توسعه و شناسایی ظرفیت های کشور دارند

بجنورد-ایرنا- سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی گفت: نخبگان نقش ویژه ای در توسعه و شناسایی ظرفیت های کشور دارند به گونه ای که باید از این افراد متخصص برای رفع مشکلات پیش روی توسعه کشور به شکلی موثر بهره برد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روح الله حسین پور روز چهارشنبه در آیین تکریم و الگوسازی از دکتر مصطفی تبریزی و دیگر نخبگان خراسان شمالی، اظهار داشت: رشد و توسعه کشور در حوزه های مختلف حاصل تلاش ها و مجاهدت های علمی نخبگانی است که پیشرفت کشور را همواره دغدغه اصلی خود دانسته اند.

وی با بیان اینکه تکریم نخبگان هر منطقه وظیفه همه ما است، گفت: آن طور که باید و شاید قدر این سرمایه های اجتماعی خود را نداسته ایم در حالی که این افراد همیشه موجب پیشرفت نظام اسلامی در عرصه های گوناگون علمی و فناوری بوده اند.

حسین پور با اشاره به نقش آموزش و پرورش و دانش آموزان در پیشرفت کشور، تصریح کرد: دانش آموزان برگ برنده کشور هستند که با آموزش صحیح آنها می توانیم مرزهای تمدن و معرفت اسلامی را در آینده گسترش دهیم.

در این مراسم که با همکاری بنیاد نخبگان خراسان شمالی برگزار گردید از دکتر مصطفی تبریزی نیکوکار مدرسه ساز و استاد روانشناسی اهل خراسان شمالی و همچنین برخی دانش آموزان نخبه استان تکریم و قدردانی شد.  

دکتر مصطفی تبریزی از سرآمدان خراسان شمالی و هم اینک عضو هیات علمی روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی و دارای مقالات و تالیفات متعددی در این رشته علمی است.

وی همچنین از نیکوکاران مدرسه سازی است تاکنون چندین مدرسه در مناطق محروم خراسان شمالی و دیگر نقاط کشور با کمک های وی احداث شده است.

استان خراسان شمالی با هشت شهرستان ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد و اکنون ۱۷۰ نخبه عضو بنیاد نخبگان این استان هستند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha