محوطه‌های بازی کودکان در زنجان مشمول مقررات استاندارد اجباری است

زنجان - ایرنا - مدیرکل استاندارد استان زنجان بابیان اینکه محوطه‌های بازی کودکان، مشمول مقررات استاندارد اجباری است گفت: اصلی‌ترین دغدغه‌ای که در مراکز تفریحی و بازی وجود دارد، مساله ایمنی و رعایت استاندارد تجهیزات بازی، شهربازی‌ها و زمین‌های بازی بوده که دقت و حساسیت در این زمینه بسیار بالا است.

داریوش اشکانی پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با آغاز شیوع ویروس کرونا، فعالیت تمامی اماکن تفریحی به حالت تعطیل درآمد که با شروع فعالیت دوباره این مراکز، بازرسان و کارشناسان استاندارد، نیز بازرسی ادواری و کنترل از دستگاه ها و وسایل بازی را از سر گرفته اند.

وی اظهار داشت: بهره برداران تجهیزات بازی در راستای حفظ امنیت و ایمنی استفاده کنندگان، از فعالیت تجهیزات بازی فاقد گواهینامه استاندارد، جلوگیری و با استانداردسازی این تجهیزات، محیط تفریحی امن برای گردشگران ایجاد کنند. 

این مسوول با اشاره به بازدید انجام گرفته از مجموعه تفریحی شهربازی سرپوشیده زنجان ادامه داد: این مهم به جد با رعایت تمام الزامات و سیستم‌های ایمنی توسط اپراتورها آرامش خاطر را برای خانواده ها به ارمغان آورده است که این مهم جای تقدیر دارد.

وی اظهار داشت: تجهیزات بازی فاقد مجوز استاندارد خطر آفرین بوده و چه بسا می تواند منجر به ایجاد حوادث و عواقب ناخوشایندی برای استفاده کنندگان به ویژه کودکان شود.

این مسوول ادامه داد: اداره کل استاندارد این استان با توجه به شرح وظایف تعیین شده در بخش های مختلف نسبت به نصب و استقرار تجهیزات بازی استاندارد در پارک ها، حساسیت ویژه ای دارد و موارد را با دقت بررسی می کند.

وی خاطرنشان کرد: نباید اجازه داد که اعتماد مردم به نشان استاندارد دچار خدشه شود و توجه جدی به مؤلفه های کیفیت، با رعایت دقیق شاخص و مؤلفه‌های استاندارد امکان پذیر است که در این راستا هرگونه غفلت در بحث کیفیت، قابل توجیه نبوده و غیرقابل پذیرش است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha