صالحی‌امیری: با هیچ فدراسیونی رابطه ناعادلانه در تخصیص بودجه نداشتیم

تهران- ایرنا- رییس کمیته ملی المپیک گفت: با هیچ فدراسیونی رابطه ناعادلانه در تخصیص بودجه نداشتیم و همه به طور شفاف اعلام شد. 

به گزارش ایرنا، «سیدرضا صالحی‌امیری» روز چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی با خبرنگاران، اظهار داشت: نخستین محور از سیاستگذاری اعزام کاروان به بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو کیفی است و توجه به حوزه زنان، استفاده از ظرفیت‌های داخلی برای تولید لباس، مجموعه‌ای از اقدامات فرهنگی و ارتقای جایگاه ایران حداقل یک پله بالاتر از بازی‌های جاکارتا جزو پنج محور سیاستگذاری است.

وی افزود: تلاش داریم فرهنگ و تمدن ایران را به عنوان دستاوردهای فرهنگی در کنار دستاورد ورزشی در بین ۴۶ کشور در هانگژو به نمایش بگذاریم. 

رییس کمیته المپیک درباره تخصیص بودجه به فدراسیون‌ها گفت: میانگین ۱۰۰ تا ۱۲۰ درصد به فدراسیون‌ها تخصیص داده شد و در چهار سال بیش از ۱۰۰ درصد بودجه مصوب را پرداخت کردیم. امسال هم در مجموع تعهدات خود را به تمام فدراسیون انجام دادیم و خارج از بودجه نیز کمک‌های متعدد دیگری به فدراسیون‌ها برای جذب مربی خارجی، اعزام، تهیه بلیت و تجهیزات شد.  با هیچ فدراسیونی رابطه ناعادلانه در تخصیص بودجه نداشتیم و همه به طور شفاف اعلام شد. 

وی همچنین درباره برگزاری انتخابات فدراسیون‌های ورزشی گفت: برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک در ۱۷ اسفند قطعی است و انتظار داریم مجامع انتخاباتی تا آن موقع  برگزار شود. براساس اساسنامه در انتخابات کمیته نصف به علاوه یک باید فدراسیون‌های المپیکی باشند. وزیر ورزش هم تاکید کرد که مجامع برگزار شود.

رییس کمیته المپیک درباره اساسنامه فدراسیون‌ها گفت: ما در این باره نه دخیل هستیم نه مطلع.

صالحی امیری درباره ماده ۱۹ اساسنامه کمیته که اعلام کرده ریاست شغل نیست گفت: اینکه مسئولیت اعضای هیات اجرایی، افتخاری است و به جز دبیر کل و خزانه‌دار که در اساسنامه قید شده، شغل محسوب نمی‌شود. ریاست شغل محسوب نمی‌شود به این معنا نیست که مسئولیت ندارد مسئولیت برعهده ریاست کمیته است و محسوب نشدن شغل برای ریاست اداری است.

وی همچنین در پاسخ به سوالی که آیا فدراسیون بین‌المللی ژیمناستیک طی نامه‌ای وزیر و رییس کمیته را به سوییس فراخوانده، توضیح داد: هیچ مرجع بین‌المللی ما را به لوزان فرانخوانده است و نامه‌ای هم به دست ما نرسیده است؛ اما مساله ژیمناسیک حل می‌شود.

صالحی‌امیری در پاسخ به سوالی درباره تاخیر انتخابات کمیته و مطرح شدن زمزمه حضور وزیر در این جایگاه گفت: هر شخصی می‌تواند نامزد شود، اما نمی‌توانیم براساس پیشگویی‌ها قضاوت کنیم و در نشستی که با وزیر داشتم این موضوع را تکذیب کرد.

وی از تشکیل ستاد انتخابات کمیته تا قبل ۱۷ بهمن خبر داد.

رییس کمیته المپیک درباره انتخاب هادی ساعی برای سرپرستی کاروان گفت: هرگونه اخبار از طریق سخنگوی کمیته ملی المپیک اعلام می‌شود.

وی درباره حضورش در انتخابات گفت: من به تصمیم قطعی نرسیده‌ام.

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha