استاندار اربیل: کردستان عراق اولویت خاصی برای ارتباط با ایران قایل است

مهاباد- ایرنا- استاندار اربیل عراق با تاکید بر گسترش روابط گسترده با کشورهای همسایه، گفت: اقیلم کردستان عراق در این زمینه اولویت خاصی برای ارتباط بیشتر در راستای حفظ منافع منطقه با جمهوری اسلامی ایران قایل است. 

به گزارش ایرنا، "امید عبدالرحمان حسن" روز سه شنبه در سفر به مهاباد در دیدار با فرماندار ویژه این شهرستان، اظهار داشت: اقلیم کردستان عراق با نظام جمهوری اسلامی در تمامی بخش های اقتصادی، فرهنگی و تجاری ارتباط تنگاتنگ و نزدیکی دارد و تلاش ما این است که این روند بیش از پیش توسعه یابد.

وی که به همراه یک هیات از استانداری اربیل به آذربایجان غربی سفر کرده است، افزود: در راستای این سفر یک تفاهم نامه در ۱۴ بند بین اقلیم و این استان با هدف ارتقای توسعه مبادلات مرزی منعقد شد.

استاندار اربیل عراق اضافه کرد: مرز "تمرچین" و "حاج عمران" پتانسیل خوبی برای افزایش مبادلات و توسعه بازرگانی بین استان اربیل و آذربایجان غربی دارد که طی این سفر اهداف مشترک برای حل مشکلات تردد از طریق این مرز مورد بررسی قرار گرفته و برروند توسعه مبادلات تجاری و بازرگانی تاکید شد.

وی ضمن ابراز خرسندی از سفر به مهاباد اضافه کرد: سیاست اقلیم کردستان حفظ ارتباطی دوستانه با تمام استان ها و شهرهای مرزی و همسایه این اقلیم بوده و برای توسعه آن تلاش می کند.

به گزارش ایرنا، امید عبدالرحمان حسن ، در سفر خود به آذربایجان غربی در نشست بررسی راهکارهای توسعه روابط آذربایجان غربی و استان اربیل عراق که با حضور مسوولان عالیرتبه و مرزی ۲ طرف در ارومیه برگزار شد نیز حضور پیدا کرد و با استاندار آذربایجان غربی نیز دیدار و گقت و گو کرد. 

آذربایجان غربی از استان های هم مرز با شمال عراق است و صادرات قابل توجهی به این منطقه که اربیل نیز از جمله استان های این منطقه است، دارد.

آذربایجان غربی حدود ۲۵۰ کیلومتر مرز مشترک با شمال عراق دارد که مربوط به شهرستان های سردشت و پیرانشهر می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha