۷ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۳۰
کد خبرنگار: 5253
کد خبر: 84593426
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهید ایرلو عامل وحدت بین گروه‌های یمنی بود

تهران - ایرنا - معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری گفت: شهید ایرلو عامل وحدت بین گروه‌های یمنی بود و ارزش‌های والای انسانی و کرامت خاص انسان، در نگاه این شهید تبلور داشت.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قمی، معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، در مراسم یادبود شهید حسن ایرلو،سفیر فقید کشورمان در یمن ضمن تسلیت به خانواده این شهید بزرگوار گفت: ارزش‌های والای انسانی و کرامت خاص انسان مانند از خود گذشتگی برای نجات انسان، معنویت، اخلاق،کرامت و وفای به عهد در نگاه این شهید تبلور داشت.

وی تصریح کرد: در کشور دوست داشتنی یمن، باید سفیری انتخاب می‌شد که تبلور چنین ویژگی‌هایی بود، انسانی که انس و نمازهای شبانه‌اش هیچ گاه ترک نشد و برای انجام وظیفه خود هیچ وقت خستگی را نمی‌شناخت.

حجت‌الاسلام قمی با اشاره به حملات به یمن و کشتار مردم مظلوم این کشور گفت: این کشورهای ظالم را مقایسه کنید با شهید بزرگواری همچون شهید ایرلو که به نقل از فرزندانش، نمی‌توانست گرسنگی و درد و رنج مردم یمن را ببیند.

معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: این شهید بزرگوار عامل وحدت گروه‌های مختلف در یمن هم بود و در بین مردم شمال  و جنوب یمن محبوب بود، عمری در مسیر عمل به ارزش‌های اسلامی و کمک به مظلوم و مبارزه با تروریسم و نظام ناعادلانه جهانی مبارزه کرد و صفحه آخر زندگی‌اش، صفحه‌ای عاشقانه بود. 
حجت‌الاسلام والمسلمین قمی در پایان گفت: در شرایط نیاز به دارو و درمان، آن‌هایی که باید شرایط مجوز ورود را می‌دادند، ندادند. این درست زمانی بود که درمان برای ایشان سخت و تمام شده بود و در نهایت به دو برادر بزرگوار شهید و فرمانده شهیدش پیوست.

در پایان بیانیه خانواده شهید ایرلو در مراسم قرائت شد. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست خارجی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha