بیش از ۱۵ هزار نفر در سردشت واکسن نزده اند

مهاباد- ایرنا- رییس شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: بیش از ۱۵ هزار نفر واجد شرایط در این شهرستان تاکنون نسبت به تزریق حداقل یک دز واکسن خود اقدام نکرده اند.

داوود آتشی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای طرح واکسیناسیون سراسری تاکنون ۱۴۴ هزار دز واکسن در سردشت تزریق شده که از این تعداد تاکنون بیش از ۸۱ هزار نفر از واجدان شرایط دز اول و ۶۳ هزار نفر نیز دز دوم خود را پس از تکمیل فرآیند دز اول تزریق کرده‌اند.

وی با بیان اینکه حدود ۹۷ هزار نفر در سردشت بالای ۱۲ سال سن دارند، ادامه داد: روز گذشته ۵۳۲ دز واکسن کرونا در سردشت تزریق شد که ۴۳۵ مورد آن دز نخست و ۹۷ مورد نیز مربوط به دز دوم بود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت اظهار داشت: تاکنون سه هزار و ۷۶۳ نفر شامل مجموعه کادر درمانی و افراد واجد شرایط ۱۸ سال به بالا که حداقل سه ماه از نوبت دوم واکسن آنها گذشته، دز سوم خود را نیز دریافت کردند. 

آتشی با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۶۰ نفر از شهروندان بر اثر بیماری کووید-۱۹ در این شهرستان جان خود را از دست داده‌اند، گفت: هم‌اکنون ۱۰ نفر در بخش کرونای بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان بستری هستند و امیدواریم در روزهای آینده این آمار کمتر شود.

وی با بیان اینکه سردشت در رتبه های آخر واکسیناسیون آذربایجان غربی قرار دارد، اظهار داشت: در شرایط فعلی تنها راهی که می‌توان از طریق آن بر بیماری به صورت کامل غلبه و از ابتلا به آن جلوگیری کرد، استقبال حداکثری از واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اصول پیشگیرانه است.

شهرستان مرزی سردشت با بیش از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت هم اکنون در شرایط آبی مقابله با کرونا قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha