گلچین آثار موسیقایی مرتبط با سردار سلیمانی شنیده می‌شود

تهران- ایرنا- مدیر دفتر موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما گفت: گلچینی از آثار منتخب موسیقایی مرتبط با شهید حاج قاسم سلیمانی هشتم دی‌ماه در تالار وحدت اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، نشست خبری مقام حماسه در رثای سردار دل ها ویژه سالگرد شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی روز دوشنبه در بنیاد حفظ و نشر آثار شهید قاسم سلیمانی برگزار شد.

در ابتدای این نشست، محمد مهدی نراقیان، مدیر دفتر موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما درباره ویژه برنامه «مقام حماسه» که روز چهارشنبه هشتم دی ماه در تالار وحدت برگزار می شود، اظهار داشت: با پیشنهاد بنیاد حفظ و نشر آثار شهید قاسم سلیمانی، ویژه برنامه موسیقایی با موضوع حاج قاسم، تولید می شود و شرایطی را برای قدردانی از دست اندرکاران این حوزه فراهم می کنیم.

وی با بیان اینکه اهالی هنر بعد از شهادت سردار قاسم سلیمانی در ثبت و ضبط آثار مرتبط با این سردار شهید اقداماتی انجام دادند و آثاری به ثبت رساندند که در تاریخ ماندگار می شود، گفت: گلچینی از آثار منتخب موسیقایی مرتبط با حاج قاسم در «مقام حماسه» با حضور رییس مجلس شورای اسلامی پیش روی مخاطبان قرار داده خواهد شد.

مدیردفتر موسیقی سازمان صدا و سیما درباره اجراهای موسیقی روز چهارشنبه، بیان کرد: قطعات در نظر گرفته شده برای این ویژه برنامه برگرفته از آثاری است که پیش از این در دو آلبوم اروند و سرباز در اختیار مخاطبان قرار گرفته است. همچنین در بخش ارکستر پاپ، منتخبی از قطعات تولید شده این عرصه در نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی با صدای بهرام پاییز، عرفان عرفانیان، علیرضا افتخاری و بخشی از سمفونی اقتدار و شهادت ساخته مجید انتظامی اجرا می‌ شود.

وی در ادامه با بیان اینکه طیف های متنوع هنری درباره شهید سردار سلیمانی فعالیت های متعددی داشتند، افزود: آماده همکاری با خوانندگان و هنرمندانی هستیم که علاقه برای حضور در این عرصه دارند. 

مدیر دفتر موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما با اشاره به حضور آثار موسیقایی مرتبط با حاج قاسم سلیمانی در جشنواره موسیقی فجر، تاکید کرد: در صورت آمادگی و درخواست ستاد جشنواره موسیقی فجر، در این رویداد حضور می یابیم. بعد از اجرای سال ۹۸ در افتتاحیه جشنواره موسیقی فجر، این عرصه تنگ شد اما در صورت ارسال درخواست، امسال در جشنواره حاضر می شویم.
اجرای منتخبان ۲ آلبوم

رهبر ارکستر سمفونیک سازمان صدا و سیما نیز در این نشست خبری با اشاره به جزییات ویژه برنامه «مقام حماسه»، اظهار داشت: دو اثر موسیقی اروند با آهنگسازی امیرحسین سمیعی و سرباز با آهنگسازی آرمان مهربان،  از نظر شعر و آهنگسازی در برگیرنده مفاهیمی در عرصه های مرتبط با موضوعات در نظر گرفته شده بود و منتخبی از این دو آلبوم روز چهارشنبه در تالار وحدت اجرا می شود.

آرش امینی با اشاره به شیوع ویروس کرونا، گفت: شیوع ویروس کرونا و تعداد زیاد نوازندگان، اجرای کار را کمی سخت می کند اما نکته مهم، اجرای اثری با کیفیت و با هدفی ارزشمند است که از مدت ها قبل برای آن برنامه ریزی کرده بودیم.

حضور هنرمندان لبنانی در کنسرت

در ادامه این نشست خبری، محمدرضا عقیلی، آهنگساز و رهبر ارکستر موسیقی پاپ سازمان صدا و سیما درباره کنسرت ویژه روز چهارشنبه در تالار وحدت، بیان کرد: قطعات این کنسرت مشتمل بر قطعاتی در حوزه موسیقی پاپ است. در این قطعات تلاش کردیم، ساختاری منسجم و با کیفیت به مخاطبان ارایه دهیم. 

به گفته عقیلی، تلفیقی از سازهای آکوستیک و الکترونیک در قالب ساختاری منسجم، پیش روی مخاطبان قرار می گیرد. در این کنسرت علاوه بر قطعاتی که به آن اشاره شد از حضور هنرمندان لبنانی بهره می گیریم که با حضور نوازندگان سازهای زهی و سازهای ارکستر پاپ به همراه گروه کُر، بدنه اصلی کنسرت را تشکیل می‌ دهند.

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha