استاندار همدان:سند آمایش سرزمین نقشه‌ای برای رسیدن به توسعه پایدار است

همدان-ایرنا- استاندار همدان با اشاره به اینکه سند آمایش سرزمین نقشه ای مدون برای رسیدن به توسعه پایدار و متعادل با حفظ الزامات زیست محیطی است، گفت: تمامی طرح ها و برنامه‌های اجرایی در استان باید بر اساس دستورالعمل ها و پیوست سند آمایش سرزمین باشد.

 به گزارش ایرنا، «علیرضا قاسمی‌فرزاد» روز شنبه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان با اشاره به اینکه سند آمایش سرزمین که برش استانی آن نیز تهیه شده حاصل سال‌ها تلاش و مطالعه است، اظهار داشت: این سند یک نقشه راه برای توسعه متوازن و همه جانبه استان همدان است که براساس ساعت ها تلاش، مطالعه و کار کارشناسی تهیه و تدوین شده است.

وی افزود: عدالت‌محوری یکی از شاخص های مهم و مورد توجه دولت سیزدهم است و موضوع بودجه مناطق محروم استان نیز براساس همین رویکرد عدالت محور مورد توجه قرار گرفته است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه بودجه ۱۴۰۱ فعلا در حد لایحه است و باید در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گیرد، تصریح کرد: مدیران کل دستگاه های اجرایی استان باید به عنوان یک دستور کار جدید، بهره برداری حداکثری از بودجه را به صورت جدی مورد توجه قرار داده و در دستور کار قرار دهند. 

وی با بیان اینکه در برخی تبصره‌ها بودجه خوبی در نظر گرفته شده که می توان بیش از ۲ برابر بودجه استان را جذب کرد، افزود: اختیارات خوبی در بودجه سال آینده به استان ها داده شده که باید نهایت استفاده از این ظرفیت را داشته باشیم.

استاندار همدان تاکید کرد: عدالت محوری شاخصه مهم بودجه پیشنهادی دولت است و در این راستا توجه ویژه ای به نقاط محروم برای خدمت رسانی بهینه به مردم و زمینه سازی برای رشد و توسعه این مناطق شده است.

قاسمی فرزاد با تاکید بر اینکه پیوست تمام برنامه‌های اجرایی باید سند آمایش باشد، افزود: توجه به این سند بسیار مهم است چراکه می تواند مشوق یا بازدارنده در اتلاف سرمایه و انرژی در بخش‌های مختلف شود.

استاندار همدان گفت: ایجاد صندوق پیشرفت و عدالت با ۲ هزار میلیارد تومان، فرصت بسیار خوبی است که با ظرفیت مازاد دارایی سرمایه‌ای می‌توان اعتبار آن را برای استان ارتقا داد.

نماینده عالی دولت در استان همدان تاکید کرد که باید از تمامی اعتبارات صندوق پیشرفت و عدالت در راستای آبادانی و عمران استان به خوبی استفاده شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha