دمای هوای مازندران تا پایان هفته افزایشی است

ساری - ایرنا - سامانه سرد بارشی که از اواخر هفته گذشته وارد مازندران شد در حال خارج شدن است و طبق پیش‌بینی هواشناسی، آسمان استان از فردا یکشنبه تا پایان هفته جاری صاف تا نیمه ابری و با افزایش تدریجی دما همراه است.

به گزارش ایرنا، جدول داده‌های آماری هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که با خروج این سامانه سرد بارشی، دمای هوا در شهرهای ساحلی و جلگه ای و همچنین مناطق کوهستانی و ارتفاعات روند افزایشی را در پیش خواهد گرفت بگونه‌ای که دمای هوا در شهرهای ساحلی از روز یکشنبه تا پایان روز جمعه به طور میانگین بین چهار تا پنج درجه و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز بین ۶ تا هفت درجه افزایش خواهد یافت.

طبق پیش‌بینی هواشناسی، دمای هوا در مناطق مختلف مازندران طی دو روز آینده روند افزایشی خواهد یافت اما در روزهای سه شنبه و چهارشنبه به طور موقت از دمای هوا در مناطق ساحلی و جلگه ای دو تا سه و در مناطق کوهستانی نیز سه تا چهار درجه کاسته خواهد شد اما از روز پنجشنبه تا پایان هفته دوباره میانگین دمای هوا در مناطق مختلف افزایش خواهد یافت.

در مقایسه با سایر شهرستان‌ها، بیشترین میزان افزایش دما مربوط به ساری و سیمرغ است بگونه‌ای که دمای هوا در این مناطق از ۱۲ درجه سانتی گراد بالای صفر در روز جاری با پنج درجه افزایش در روز دوشنبه به ۱۷ درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد و پس از آن نیز آمل قرار دارد که دمای هوای این شهر نیز از ۱۲ درجه سانتی گراد در نخستین روز هفته جاری، با چهار درجه افزایش در روز دوشنبه به ۱۶ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد.

کمترین میزان افزایش دما نیز در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای در نوشهر پیش‌بینی شده است بگونه ای که دمای هوای این شهر نیز از ۱۲ درجه سانتی گراد بالای صفر در روز جاری با سه درجه افزایش در روز دوشنبه به ۱۵ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد.

مطابق جدول داده‌های آماری هواشناسی، بیشترین میزان افزایش دما در مناطق کوهستانی و ارتفاعات مازندران نیز مربوط به آلاشت است بگونه‌ای که دمای هوای این منطقه از چهار درجه سانتی گراد بالای صفر در روز شنبه با هفت درجه افزایش در روز دوشنبه به ۱۱ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد و پس از آن نیز سیاه بیشه شاهد بیشترین میزان افزایش دما خواهد بود که دمای هوای این منطقه از سه درجه سانتی گراد بالای صفر در طی امروز، با ۶ درجه افزایش در روز دوشنبه به ۹ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد.

 کمترین میزان افزایش دما نیز در طی این مدت با چهار درجه افزایش در کلاردشت است که دمای هوای این منطقه نیز از ۶ درجه سانتی گراد در روز جاری با چهار درجه افزایش در روز دوشنبه به ۱۰ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد.

همچنین طبق این جدول، بیشترین میزان بارش باران ثبت شده طی دو روز گذشته با ۲۷.۲ میلی متر در گلعلی آباد تنکاین به ثبت رسید و بازیارخیل میاندرود نیز با ۲۰.۵ میلی متر باران در جایگاه بعدی قرار دارد.

بیشترین میزان بارش برف ثبت شده در دو روز گذشته با ۴۵ سانتی متر مربوط به روستای دلیر در ارتفاعات مرزن آباد چالوس است و تمل رامسر نیز با ۳۰ سانتی متر، دومین منطقه پربارش برف در طی این مدت بود.

مطابق اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی، هم اکنون بابلسر با ۱۲ درجه سانتی گراد بالای صفر و سیاه بیشه با سه درجه سانتی گراد زیر صفر، به ترتیب گرم‌ترین و خنک ترین شهرهای مازندران هستند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران امروز در گرمترین ساعت به ۱۱ درجه سانتی گراد بالای صفر می سد که این میزان در مقایسه با روز گذشته یک درجه کاهش خواهد یافت.

هواشناسی مازندران، شرایط جوی استان را در روز جاری براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی نیمه ابری تا  ابری گاهی با  وزش  باد ، احتمال  بارش پراکنده باران و از اواخر روز به تدریج با کاهش ابر پیش‌بینی کرده است.

هوای مازندران نیز در روز یکشنبه صاف تا نیمه ابری همراه با کاهش دمای شبانه پیش‌بینی شده است و در روزهای سه شنبه و چهارشنبه نیز شهروندان استان شاهد آسمانی صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دمای روزانه خواهند بود.

طبق پیش‌بینی هواشناسی، شرایط جوی مازندران در روزهای  چهارشنبه و پنج‏شنبه نیمه ابری گاهی ابری با وزش باد و در ارتفاعات غربی استان نیز با بارش پراکنده باران همراه است.

آسمان مازندران در روز جمعه نیز صاف تا نیمه ابری همرا با افزایش نسبی دما  و وزش باد پیش‌بینی شده است.

وضعیت دریای خزر نیز هم اکنون مواج و طوفانی است و از بعدازظهر با کاهش موج پیش‌بینی شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha