شرکت گازمازندران نسبت به احتمال کاهش افت فشار گاز هشدار داد

ساری- ایرنا - شرکت گاز مازندران نسبت به احتمال کاهش افت فشار گاز و حتی قطعی آن در برخی مناطق استان هشدار داد و از شهروندان خواست با توجه به سرمای هوا، در مصرف گاز طبیعی صرفه‌جویی کنند تا استان با کاهش افت فشار در فصل سرد سال مواجه نشود.

به گزارش ایرنا ، سرپرست شرگت گاز مازندران روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به کاهش محسوس دمای هوای استان اشاره کرد و گفت : لازم است تمامی مشترکان برای پایداری جریان گاز مشترکان خانگی، صرفه‌جویی در مصرف این نعمت خدادادی را مد نظر قرار دهند.

قاسم مایلی رستمی افزود : با ورود موج سرمای فراگیر و پایدار در  سطح کشور و افزایش بی‌سابقه مصرف گاز، صرفه‌جویی سراسری برای عبور از روزهای سرد زمستان را بیش از پیش ضروری ساخته است.

وی با  بیان این که مازندرانی ها در شب گذشته بیش از ۳۱ میلیون متر مکعب گاز مصرف کردند، ادامه داد: صنایع پر مصرف در زمان افت فشار گاز باید از سوخت دوم استفاده کنند.

جدول دمای هوای استان مازندران نشان می دهد که دمای هوا طی دو روز گذشته  در مناطق ساحلی و جلگه‌ای بین هشت تا ۱۲ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز بین ۱۰ تا ۱۴ درجه کاهش یافت.

سرپرست شرکت گاز مازندران استفاده از پوشش مناسب، استفاده از پرده‌های ضخیم، استفاده از شیرهای ترموستاتیک و رعایت دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه و پوشش مناسب موتورخانه‌ها و تعمیرات لازم آنها را به عنوان بخشی از راه‌های مصرف بهینه گاز برشمرد.

وی از دستگاه های اجرایی هم درخواست کرد تا برای صرفه‌جویی در مصرف گاز و جلوگیری از افت فشار، با خاموش کردن وسایل گرمایشی یک ساعت قبل از پایان وقت اداری ، کمک کار شهروندان باشند.

در حال حاضر ۶۲۵ هزار خانوار شهری استان برابر با ۹۹.۹ درصد و ۴۳۵ هزار خانوار روستایی معادل ۹۵درصد به شبکه گاز سراسری وصل هستند.

میزان مصرف گاز استان به طور میانگین ۲۸ تا ۳۰ میلیون متر مکعب است ولی سوابق نشان می دهد افزایش مصرف حتی در کف ۳۰ میلیون متر مکعب نیز همواره استان را با مشکل مواجه می کرد ولی امسال نخستین تجربه زمستانی پایداری بیشتر را نشان می دهد.

بر اساس گزارش هواشناسی مازندران، بیشترین میزان کاهش دما در شهرهای ساحلی و جلگه ای مازندران مربوط به مناطق مرکزی از جمله شهرستان های ساری، جویبار، سیمرغ و قائمشهر بوده است بگونه ای که دمای هوای این شهرها از ۲۳ درجه سانتیگراد بالا صفر در روز اول دی با ۱۲ درجه کاهش امروز  به ۱۰ درجه سانتی گراد بالای صفر رسید و کمترین میزان کاهش دما نیز با ۶ درجه سانتی گراد  مربوط به رامسر بوده است.

دمای هوا در مناطق کوهستانی و ارتفاعات مازندران نیز در ۲ روز گذشته کاهشی شد و بیشترین میزان کاهش دما نیز با ۱۴ درجه در بلده ، کیاسر و سواد کوه اتفاق  افتاد بگونه ای که دمای هوای این مناطق  از ۱۹ درجه سانتی گراد بالای صفر در ۲روز پیش ؛مروز  با ۱۴ درجه کاهش به پنج درجه سانتی گراد بالای صفر رسید و کمترین میزان کاهش دما نیز با ۱۰ درجه مربوط به کلاردشت بوده است.

طبق پیش بینی هواشناسی مازندران دمای هوای امشب  مازندران نیز در سیاه بیشه به ۲ درجه زیر صفر و بلده و آلاشت به یک درجه زیر صفر خواهد رسید و شهروندان کیاسری و سوادکوهی هم دمای هوا صفر درجه را تجربه خواهند کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha