سرنشینان ۲۸ دستگاه خودرو در گردنه "زمزیران" مهاباد نجات داده شدند

مهاباد- ایرنا-  سرپرست هلال احمر مهاباد گفت: سرنشینان ۲۸ دستگاه خودرو گرفتار در برف و کولاک گردنه "زمزیران" در محور مهاباد - سردشت توسط امدادگران این جمعیت نجات داده شدند.

نادر قادرزاده شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مقارن بعدازظهر امروز راهداری محور مهاباد - سردشت در تماس با پایگاه امداد و نجات جاده ای "کله کاوی" از وجود کولاک شدید در گردنه زمزیران در این محور مواصلاتی و گرفتار شدن تعدادی خودرو در این گردنه خبر داد.

وی اضافه کرد: پس از هماهنگی های صورت گرفته بلافاصله  یک تیم امداد و نجات از پایگاه "کله کاوی" به استعداد سه نجاتگر با یک دستگاه آمبولانس جهت امداد رسانی به خودروهای گرفتار در برف و کولاک به این گردنه اعزام شدند.

سرپرست هلال احمر مهاباد افزود: این تیم امدادی موفق شد ۲۸ دستگاه خودرو گرفتار شده در برف و کولاک را رهاسازی کرده و پس از امدادرسانی بین سرنشینان این خودروها به تعداد ۷۵ نفر اقلام خوراکی نیز توزیع کند.

سرنشینان ۲۸ دستگاه خودرو در گردنه "زمزیران" مهاباد نجات داده شدند

قادرزاده ادامه داد: پس از عملیات رهاسازی، امدادرسانی و اقداماتی از قبیل بستن زنجیرچرخ ، این خودروها به حرکت خود در این محور مواصلاتی ادامه دادند.

وی از رانندگان خواست تا با توجه به کاهش دید افقی و کاهش دما در محورهای مواصلاتی به‌ویژه در گردنه‌های برفگیر، از تردد غیرضروری خودداری کرده و نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان حاصل و سپس اقدام به مسافرت کنند.

مهاباد دارای بیش از ۸۴۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۱۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است؛ بارش برف از صبح امروز ، جمعه در بیشتر محورهای مواصلاتی این شهرستان آغاز شد که در محورهای کوهستانی با کولاک شدید همراه بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha