۳ دی ۱۴۰۰، ۱۰:۱۶
کد خبر: 84588803
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دمای هوای خراسان رضوی به شکل محسوسی کاهش می‌یابد

مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی با ورود سامانه بارشی و سرد به این استان، از روز شنبه کاهش دمای هوای روزانه محسوس و بین هشت تا ۱۰ درجه سانتیگراد است.

زهرا عنایتی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برهمین اساس امروز آسمان استان خراسان رضوی به تدریج قسمتی ابری تا نیمه ابری می شود و از اواخر وقت امشب شکل گیری بارش‌ها به صورت پراکنده و در ارتفاعات شمالی استان پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: ورود این سامانه باعث بارش پراکنده برف و باران به‌ویژه در نیمه شمالی استان خراسان رضوی خواهد شد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت:بیشترین فعالیت این سامانه از عصر روز شنبه تا عصر روز یکشنبه خواهد بود و در کنار بارش پراکنده تشکیل مه و کاهش میدان دید نیز وجود دارد.

عنایتی افزود: این سامانه سرد از اوایل وقت روز دوشنبه از استان خراسان رضوی خارج می شود.

وی با بیان این که طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین یک درجه زیر صفر تا ۱۱ درجه سلسیوس در نوسان بود گفت: بیشینه دمای هوای امروز مشهد به ۱۳ درجه سلسیوس و کمینه دمای هوای آن به صفر درجه می‌رسد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: تربت حیدریه با کمینه دمای هوای پنج درجه زیر صفر و مه ولات با بیشینه دمای هوای ۱۶ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

عنایتی افزود: همچنین بیشترین شدت وزش باد طی این مدت در شهرستان‌ بردسکن با سرعت ۴۳ کیلومتر در ساعت ثبت شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha