شخصیت حضرت احمد ابن اسحاق قمی (ره) باید بیشتر معرفی شود

قصرشیرین - ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه از اداره اوقاف و امور خیریه خواست شخصیت حضرت احمدابن اسحاق قمی (ره) را بیشتر معرفی کند و گفت: بقعه متبرکه احمدابن اسحاق قمی (ره) نیازمند توجه ویژه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ آیت الله «مصطفی علما» روز پنجشنبه در مراسم افتتاح بقعه احمدابن اسحاق (ره) در سرپل ذهاب، افزود: احمد ابن اسحاق قمی (ره) از نظر سند و دلالت از استحکام بجایی برخوردار است و تعداد روایت‌هایی که از ایشان بجا مانده از حضرت عبدالعظیم حسنی شهر ری بیشتر می باشد. 

وی اظهار کرد: این حضرت اصالتا اهل یمن و از اشاعره و عرب های اصیل جهان بوده اند که ریاست اوقاف شهر قم را برعهده داشته و به نمایندگی از امام حسن عسکری(ع) مسجد معروف به امام را در قم ساخته است.

او گفت: حضرت احمدابن اسحاق (ره) چهار امام معصوم را درک کرده و امام عسگری (ع) خبر تولد امام زمان (عج) را به ایشان داده که نشان‌دهنده نزدیکی ایشان به اهل بیت و جزو خواص بودن این عالم بزرگ است. 

امام جمعه کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه اداره اوقاف و امور خیریه استان وظیفه دارد که برای معرفی حضرت احمدابن اسحاق قمی (ره) تلاش کند، گفت: بقعه متبرکه احمدابن اسحاق قمی (ره) نیازمند توجه ویژه است تا رونق گرفته و از اقصی نقاط کشور برای زیارت این شخصیت بزرگ به سرپل‌ذهاب بیایند.

آیت الله علما همچنین از تمام کسانی که در راه بازسازی این بقعه متبرکه تلاش کردند، تقدیر نمود.

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز در این مراسم، گفت: بیش از هشت هزار بقعه متبرکه در کشور وجود دارد که بقعه متبرکه حضرت احمد ابن اسحاق  قمی (ره( یکی از این بقاع می باشد که به خوبی ساخته شده و به عنوان یک پایگاه اجتماعی مورد استفاده مردم قرار خواهد گرفت.  

حجت الاسلام «» با تاکید بر اینکه اداره اوقاف در ادامه روند توسعه و تجهیز بقعه احمد ابن اسحاق قمی (ره) در سرپل ذهاب تلاش خواهد کرد، افزود: سرپل ذهاب در مسیر زوار عتبات عالیات نیز قرار دارد و ظرفیت مناسبی برای توسعه و پیشرفت شهرستان است که باید مورد استفاده قرار گیرد.

او گفت: اداره اوقاف در بحث معرفی این شخصیت عالم و محدث بزرگ برنامه های مختلفی دارد که در ادامه انجام خواهد شد.

احمدابن اسحاق صحابه ائمه معصومین (ع)

احمدابن اسحاق قمی از اصحاب گرانقدر ائمه معصومین (ع) و از مراجع، محدثان و علمای بزرگ قرن سوم هجری است که توفیق درک امام جواد (ع)، امام هادی (ع)، امام حسن عسگری (ع) و امام زمان (عج) را داشته است.

آرامگاه این راوی بزرگ در شهر سرپل‌ذهاب زیارتگاهی برای دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزیی دید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha