۲ دی ۱۴۰۰، ۹:۱۸
کد خبرنگار: 2110
کد خبر: 84587798
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۷ هزار متر مربع اراضی ملی در مریوان رفع تصرف شد

سنندج- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان از رفع تصرف ۲۷ هزار متر مربع از اراضی ملی این شهرستان در قالب سه پرونده خبر داد.

آزاد نامداری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در یکی از این پرونده ها،  در پی تخریب گسترده اراضی ملی در روستای سردوش موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت که با حمایت و حضور دادستان شهرستان و همراهی نیروی انتظامی چند اکیپ متشکل از ادارات منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، بخشداری، محیط زیست، منابع آب و جمعیت هلال احمر به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی ادامه داد: در این روستا بیش از ۱۵ هزار متر مربع از اراضی ملی به صورت غیرمجاز تصرف شده بود و متخلفان اقدام به کاشت درختان کرده بودند که نیروهای منابع طبیعی در اقدامی ضربتی اقدام به قلع و قمع موهای کاشته شده و رفع تصرف اراضی ملی این منطقه کردند.

نامداری با تقدیر و تشکر از مسوولان شهرستانی به ویژه دادستان و فرمانده انتظامی تاکید کرد: این اقدام هماهنگ، گروهی و قاطع هشداری است به تمامی متخلفین و متجاوزان به عرصه های ملی، تا بدانند و آگاه باشند که تجاوز به اراضی ملی خط قرمز مسئولان  قضایی، امنیتی و انتظامی بوده و بدون هیچ گونه مسامحه و سهل انگاری با متخلفین برخورد خواهد شد.

رفع تصرف ۱۲ هزار متر مربع از اراضی ملی روستاهای حسن آوله و سردوش 

وی ادامه داد: در پرونده دیگری نیز در اجرای دستور مقام قضایی و با همکاری نیروی انتظامی مساحت هشت هزار متر مربع از اراضی ملی روستای حسن آوله رفع تصرف و موهای کاشته شده در محل توسط یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان مریوان قلع و قمع شد.

نامداری افزود:‌ در آخرین مورد نیز با حکم دادستانی مبنی بر رفع تصرف و اعاده وضع به حالت اولیه در پرونده تخریب و تصرف در اراضی ملی روستای سردوش، چهار هزار متر مربع از اراضی ملی این روستا خلع ید و موهای کاشته شده هم قلع و قمع شد.

انهدام هفت دهنه کوره زغالگیری در مریوان

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان اضافه کرد: در ادامه گشت زنی و بازدید یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان، تعداد هفت دهنه کوره زغال گیری در جنگل های روستای ماسیدر کشف و منهدم شد.

۲۷ هزار متر مربع اراضی ملی در مریوان رفع تصرف شد

نامداری افزود: زغال های حاصله، بارگیری و به محوطه اداره منابع طبیعی شهرستان منتقل شد که خوشبختانه با انجام تحقیقات محلی، عاملین اصلی که سه نفر از ساکنین روستای ماسیدر بودند شناسایی و جهت تشکیل پرونده قضایی به اداره منابع طبیعی احضار شدند ...

ضبط محموله‌ چوب غیر مجاز در مریوان

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان گفت: در حین گشت زنی روزانه ماموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی در حوزه روستاهای اطراف حاشیه شهری، یک محموله چوب آلات که فاقد مجوز حمل بود شناسایی شد.

آزاد نامداری افزود: این محموله بلافاصله با همکاری پاسگاه انتظامی کانی دینار ضبط شده و به اداره منابع طبیعی منتقل شد.

وی با بیان اینکه وزن تقریبی محموله ضبط شده بیش از سه تن بود گفت:‌ در این راستا متخلفان شناسایی و پرونده قضایی تشکیل شد.

وی ادامه داد: در پی بازدید سرزده نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی از محل دپوی چوب آلات واقع در حوزه روستای عصر آباد بیش از ۶ تن چوب درختان بید در محل کشف و ضبط شده و محموله بعد از بارگیری به محوطه اداره منابع طبیعی حمل شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان یادآور شد: عامل اصلی قطع درختان این منطقه شناسایی و جهت تشکیل پرونده قضایی به اداره منابع طبیعی احضار شد.

۲۷ هزار متر مربع اراضی ملی در مریوان رفع تصرف شد

وی در پایان از عموم مردم، دوستداران و همیاران طبیعت تقاضا کرد ضمن مشارکت فعال در امر حفاظت از منابع طبیعی، گزارش های تخریب و تصرف قطع چوب غیر مجاز و آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مرتعی را به سامانه تلفنی ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع رسانی کنند.

از مساحت ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار هکتاری استان کردستان، بیش از ۶۰ درصد آن شامل یک میلیون و ۵۸۷ هزار هکتار را مراتع و جنگل تشکیل می‌دهد از مجموع ۱۹۳ هزار هکتار اراضی ملی شهرستان مریوان هم ۹۷ هزار هکتار آن جنگل و ۹۶ هزار هکتار دیگر را مرتع تشکیل می‌دهد.

شهرستان مرزی مریوان با ۱۵۳ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۲۰ کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha