سفر رئیس جمهور به شهرستان های تهران فرصتی برای پیگیری مطالبات مردم است

تهران- ایرنا- استاندار تهران گفت : شاید سفر رئیس جمهور به شهرستان های استان تهران شامل سه شهرستان باشد، اما مصوبات این سفر برای کل شهرستان های استان لحاظ خواهد شد.

بر اساس گزارش روز چهارشنبه استانداری تهران ، محسن منصوری در جلسه شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت ، اظهار داشت: مدیران کل و دستگاه های اجرایی استان تهران موظفند برنامه های خود را برای دریافت مصوبه سفر رئیس جمهور به استانداری تهران ارائه کنند، چرا که مشکلاتی که گاه چندین سال با وجود بروکراسی های زائد اداری موجب گرفتاری مردم در استان شده است در سفر رئیس جمهور حل خواهد شد.

وی یکی از مشکلات پیش روی توسعه صنایع در استان تهران را قانون منع استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتر پایتخت اعلام کرد و افزود: این قانون که پیش از پیروزی انقلاب مصوب شده در عمل دست صاحبان صنایع این استان که قصد افزایش ظرفیت در تولید یا توسعه واحدهای تولیدی را دارند،  بسته است و برای تغییر یا اصلاح این قانون نیاز به مصوبه هیات وزیران داریم که یکی از مطالبات ما در بخش اقتصادی استان در سفر رئیس جمهور به تهران همین موضوع محسوب می شود.

استاندار تهران گفت: همه بدنه اجرایی دولت در استان اعم از فرمانداران و مدیران کل دستگاه های اجرایی در بخش های مختلف عمرانی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و غیره موظف به ارائه طرح های کارشناسی برای طرح در جلسه هیات دولت مربوط به سفر رئیس جمهور به شهرستان های استان هستند و باید با برنامه ریزی و محتواسازی به بهترین شکل ممکن از این سفر به نفع مردم استان تهران بهره برداری کنیم.

منصوری با اشاره به ظرفیت منحصر به فرد بخش کشاورزی استان تهران برای جذب سرمایه گذار ادامه داد: شهرستان دماوند قطب تولید سیب در کشور است، اما متاسفانه برنامه ریزی درستی برای استقرار صنایع تبدیلی در این شهرستان نداشتیم و هرچند استقرار صنایع در این شهرستان مورد نیاز است اما اگر مزیت نسبی توسعه این شهرستان که بر پایه کشاورزی استوار شده در نظر گرفته می شد امروز باید شاهد استقرار انواع صنایع تبدیلی انواع محصولات کشاورزی در این شهرستان می بودیم.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه هنوز در شهرستان های استان تهران شاهد امرار معاش بخشی از مردم از راه کشاورزی هستیم و قصد تضعیف این بخش را نداریم اما به نظر می رسد با ویژگی های تهران می توانیم استان را به قطب ارائه خدمات کشاورزی کشور تبدیل کنیم که نظر کارشناسان این بخش نیز همین است.

استاندار تهران اعلام کرد: موضوع بازچرخانی آب در این استان از هر حیث برای ما اهمیت دارد و درصدد تامین بودجه پروژه های آب و فاضلاب در استان تهران با اولویت بندی هستیم.

منصوری همچنین از ارائه پیشنهاد تاسیس شهرک های صنعتی تخصصی در این استان به هیات دولت در سفر آتی رئیس جمهور خبر داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha