آسمان خراسان شمالی آخر هفته برفی می شود 

۱ دی ۱۴۰۰، ۱۳:۵۹
کد خبر: 84586116
آسمان خراسان شمالی آخر هفته برفی می شود 

بجنورد-ایرنا- کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: سامانه بارشی از اواخر هفته جاری در استان فعال می شود که سبب بارش برف در مناطق مختلف خواهد شد.

هادی شیرازی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارش برف از اواخر وقت روز جمعه استان را فرا می گیرد که بیشترین میزان بارش برف در شهرستان های راز و جرگلان و مانه و سملقان پیش بینی شده است. 

وی افزود: این سامانه بارشی اواخر وقت روز شنبه هفته آتی از استان خارج می شود و بر این اساس مردم استان شاهد کاهش دمای هوا در اوایل هفته خواهند بود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: مردم استان تا صبح روز دوشنبه کاهش چهار تا ۶ درجه سانتیگرادی دمای هوا را تجربه می کنند. 

شیرازی گفت: در شبانه روز گذشته بیشترین میزان بارندگی استان از ایستگاه روستای زرد شهرستان مانه و سملقان به میزان ۱.۲ میلی متر گزارش شده است. 

وی افزود: در شبانه روز گذشته دشت در شهرستان گرمه با کمینه دمای منهای پنج درجه سانتیگراد سردترین و آشخانه با بیشینه دمای ۲۰ درجه سانتیگراد گرم ترین نقاط استان بوده است. 

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: در این مدت کمینه دمای بجنورد مرکز استان منهای سه و بیشینه دمای آن ۱۹ درجه سانتیگراد ثبت شده است. 

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع و میزان بارندگی سالانه آن ۲۴۰ میلی متر است. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha