۱ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۴۵
کد خبر: 84585933
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارندگی‌ها در خلخال ۴۹ درصد کاهش یافت

۱ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۴۵
کد خبر: 84585933
بارندگی‌ها در خلخال ۴۹ درصد کاهش یافت

اردبیل_ ایرنا _ رئیس اداره هواشناسی خلخال گفت: مقدار بارندگی‌های سه ماهه پاییز امسال در این شهرستان در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته ۴۹ درصد کاهش یافته است.

غلامرضا گلمرادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مجموع میزان بارش‌های پاییز سال گذشته خلخال ۱۵۵ میلیمتر  به ثبت رسیده است این در حالی است که  در طول سه ماهه پاییز جاری این مقدار به ۷۹ میلیمتر کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه میزان بارندگی‌های برف و باران اذر ماه امسال نیز در مقایسه با مقدار بارندگیهای اخرین ماه پائیز سال قبل ۲۴ درصد کاهش یافته است اظهار کرد: در طول اذر ماه امسال ۵۰/۱ میلیمتر برف وباران در این شهر باریده است واین درحالی که است که میزان بارندگیهای اذر ماه سال قبل ۶۶/۱ میلیمتر به ثبت رسیده است . 

رئیس اداره هواشناسی خلخال همچنین از کاهش ۷۷ درصدی بارندگی‌های نیمه نخست امسال در مقایسه با بارندگی‌های مشابه پارسال خبرداد و اظهار کرد: مجموع بارندگی‌های ۶ ماهه اول امسال این شهرستان ۷۲.۳ میلیمتر بوده در حالی این مقدار بارندگی در زمان مشابه پارسال ۳۰۹.۸ میلیمتر به ثبت رسیده است.

گلمرادی از فروکش تندباد و بازگشت آرامش به هوای این شهرستان در پیش از ظهر امروز خبر داد و افزود: با فروکش کردن باد هم اکنون بارش برف بصورت خفیف در سطح شهرستان خلخال آغاز شده که به تدریج بر میزان شدت بارش برف در طول روز اضافه خواهد شد .

او گفت:در حالی که سرعت وزش باد طی شب و روز گذشته بیش از ۶۵ کیلومتر در ساعت در سطح شهر خلخال به ثبت رسیده است شدت وزش باد در مناطق مرتفع این شهرستان و گردنه های بلند خلخال بیش از ۱۲۰ کیلومتر در ساعت گزارش شده است .

وی با اشاره به هشدار زرد و نارنجی اداره کل هواشناسی اردبیل در خصوص ناپایداری جوی در مناطق مختلف این استان بیان کرد:ناپایداری هوا و بارش‌ برف در این منطقه تا پایان هفته جاری ادامه دارد و بعد از آن با خروج سامانه بارشی از شهرستان هوای کم فشار و سرد همراه با پدیده یخبندان به مدت کوتاهی جایگیزین شده و با ورود سامانه جدید به استان اردبیل موج جدیدی از بارش‌ها از ابتدای هفته آینده آغاز و تا اخر روز یکشنبه پنجم دی ماه ادامه خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha