۲۰۰ مدرسه روستایی کرمانشاه امسال به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
عکس آرشیوی است

کرمانشاه - ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح هوشمندسازی مدارس در استان کرمانشاه، گفت: با اتصال ۱۰۳ مدرسه روستایی دیگر در آبان‌ و آذرماه سال جاری با دریافت مودم و پهنای باند رایگان، شمار مدارس روستایی متصل به شبکه ملی اطلاعات در استان به ۲۰۰ مورد رسید.

«شهریار بهنیا» روز چهارشنبه به ایرنا افزود: با ارتقاء سطح سرویس‌دهی اپراتورهای تلفن همراه، توسعه و ارتقاء زیرساخت‌های مخابراتی استان در اکثر روستاها، روزانه شاهد افزایش اتصال مدارس روستایی استان به شبکه ملی اطلاعات همراه با دریافت مودم و پهنای باند رایگان هستیم.

او توضیح داد: تمام مدارس شهری و ۲ هزار و ۱۲۶ مدرسه روستایی به اینترنت پرسرعت رایگان متصل شده که با اتصال مدارس شهری و روستایی به اینترنت پهن باند، تجهیزات اتصال و پهنای باند رایگان در اختیار مدارس قرار گرفته است.

بهنیا افزود: اولویت تامین هزینه‌های اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری توسعه روستایی مختص مدارس روستایی و محروم است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه، تصریح کرد: موقعیت جغرافیایی و کوهستانی اقلیم استان، کار را مقداری دشوار کرده که با حمایت‌های استاندار و همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط در تلاش هستیم راه را برای پوشش هرچه بیشتر اینترنت در روستاها و مدارس باقی مانده روستایی هموار سازیم.

احداث سایت‌های جدید اپراتورهای ارتباطی در جاده‌ و روستاهای کرمانشاه

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ایجاد ارتباطات مناسب در سطح استان، گفت: نیازمند نصب دکل در برخی نقاط جاده‌ای و فضاهای منابع طبیعی هستیم زیرا برای ارتقاء شبکه مخابراتی و بهره‌مندی مردم از امکانات ارتباطی راهی جز نصب دکل نیست.

بهنیا افزود: احداث سایت‌های جدید اپراتورهای ارتباطی در روستاها با هدف توسعه متوازن خدمات ارتباطی و اینترنت پرسرعت در روستاهای محروم استان انجام می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به افزایش روزانه تعداد مشترکان، تصریح کرد: هم اکنون برای رفع مشکل آنتن‌دهی در نقاط جاده‌ای و فضاهای منابع طبیعی استان کرمانشاه تجهیزات مورد نیاز است که چنانچه امکان نصب و راه اندازی سایت‌های جدید مخابراتی فراهم نشود، دسترسی مردم به توسعه ارتباطات کاهش پیدا می کند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه، گفت: ارائه خدمات در روستاهای محروم باقی‌مانده و فاقد اینترنت، سبب توسعه متوازن و کاهش شکاف دیجیتال بین شهر و روستا می شود.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲هزار و ۹۵۰ روستا و ۳۴ شهر، بیش از ۳۲۵هزار دانش آموز و ۲۶ هزار فرهنگی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha