پرسپولیس و گل‌گهر دست در دست هم؛ حال شگفتی‌ساز جام حذفی خوب نیست

تهران- ایرنا- تیم‌های پرسپولیس و گل‌گهر موفق شدند بهترین بردهای دور یک شانزدهم نهایی جام حذفی را به دست بیاورند.

به گزارش ایرنا، مرحله یک شانزدهم نهایی رقابت‌های جام حذفی فوتبال ایران با برگزاری ۱۶ دیدار طی روزهای ۲۸ و ۲۹ آذر به انجام رسید و چهره تیم‌های صعود کننده مشخص شد. در مرحله‌ای که گذشت تیم‌های لیگ برتری رسما وارد مسابقات شدند و نمایش قابل قبولی از خود بر جای گذاشتند تا شاهد خلق حداقل شگفتی در جام شگفتی‌ها باشیم.

در ادامه نگاهی به چند نکته خواندنی از مرحله یک شانزدهم خواهیم انداخت:

*پرسپولیس و گل گهر با شکست چهار گله تیم‌های ویستاتوربین و شهرداری آستارا مقتدرانه ترین بردها را در دور یک شانزدهم نهایی حام حذفی به دست آوردند.

*سه مسابقه در ۱۲۰ دقیقه برنده‌اش مشخص نشد و در ضربات پنالتی تیم‌ها به رقابت با یکدیگر پرداختند. تیم‌های مس رفسنجان، استقلال تهران و نفت مسجدسلیمان فاتحان سه دیدار مذکور بودند.

*فجرسپاسی شیراز، هوادار تهران و تراکتور تبریز تنها تیم‌های لیگ برتری بودند که از گردونه مسابقات کنار رفتند. به جز هوادار ۲ تیم دیگر به رقبای لیگ برتری نتیجه را واگذار کردند.

پرسپولیس و گل‌گهر دست در دست هم؛ حال شگفتی‌ساز جام حذفی خوب نیست

*۱۳ تیم لیگ برتری، ۲ تیم لیگ یکی و یک تیم از لیگ دسته دوم در دور یک هشتم نهایی حاضر خواهند بود که اسامی آنها به تفکیک بدین شرح است:

لیگ برتر: آلومینیوم اراک، نساجی مازندران، پدیده مشهد، نفت مسجدسلیمان، ذوب‌آهن اصفهان، پیکان تهران، گل‌گهر سیرجان، فولاد خوزستان، استقلال تهران، سپاهان اصفهان، صنعت نفت آبادان، مس رفسنجان، پرسپولیس تهران

دسته یک: خیبر خرم‌آباد و مس کرمان

دسته دوم: خلیج فارس ماهشهر

*۲ مسابقه در ۱۲۰ دقیقه گلی نداشت و ۱۴ دیدار دیگر مجموعا ۳۶ گل داشت. با این اوصاف میانگین گل های رد و بدل شده در دور یک شانزدهم نهایی ۲.۲۵ بود که در مقایسه با میانگین گل های رد و بدل شده در لیگ برتر(۱.۶۸) بسیار بهتر است.

*در ۱۶ مسابقه به انجام رسیده در یک شانزدهم نهایی ۱۲ تیم میزبان و چهار تیم میهمان برد را از آن خود کردند. نساجی مازندران، مس کرمان، نفت مسجدسلیمان و مس رفسنجان میهمان‌های برنده نام گرفتند.

*خلیج فارس ماهشهر، سورپرایز بزرگ جام حذفی تا به اینجای کار بوده است. این تیم دسته دومی به ترتیب مس نوین کرمان، استقلال خوزستان و هوادار تهران را از پیش رو برداشته است. آنها تا به اینجای کار پنج گل را به ثمر رسانده‌اند و گلی دریافت نکرده‌اند. ۲ سال قبل هم تیم شهرداری ماهشهر، از این شهر به یک چهارم نهایی جام حذفی صعود کرد اما نهایتا با ۲ گل به پرسپولیس باخت. ماهشهر در جنوب استان خوزستان قرار دارد. این تیم هم‌اکنون در گروه خود در دسته دوم رتبه دوازدهم را بین ۱۴ تیم مال خود کرده است و اصلا وضعیت مناسبی ندارد.

گفتنی است  طبق قرار، هفته آینده قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی برگزار می‌شود. فولاد خوزستان مدافع عنوان قهرمانی به حساب می‌آید.

پرسپولیس و گل‌گهر دست در دست هم؛ حال شگفتی‌ساز جام حذفی خوب نیست

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha