شهردار سمنان: ۸۰ کیلومتر خط انتقال فاضلاب دوساله تکمیل می‌شود

سمنان- ایرنا- شهرداری سمنان گفت: شبکه انتقال فاضلاب شهری به طول ۸۰ کیلومتر طبق برنامه‌ریزی تا ۲ سال دیگر تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش ایرنا، سید علی مرتضی نژاد  روز سه شنبه به رسانه ها افزود: ۸۰ کیلومتر خط انتقال فاضلاب در شهر سمنان در افق سه ساله تعریف شد که تلاش می شود تا دو سال آینده طرح آماده بهره برداری شود.

وی با تاکید بر عزم شهرداری در اجرای سریع‌تر طرح تصفیه خانه فاضلاب و شبکه فاضلاب شهری سمنان گفت: اجرای طرح فاضلاب شهری با توجه به  موقعیت جغرافیایی شهر یک ضرورت است و شورای اسلامی و شهرداری سمنان آمادگی خود را جهت تحقق هرچه سریع‌تر این طرح اعلام می‌کنند.

مرتضی نژاد با اشاره به واگذاری ساخت این طرح به شهرداری سمنان در سال گذشته افزود: از ۷۰ کیلومتر باقی مانده شبکه فاضلاب شهری ، امسال لوله گذاری ۱۰ کیلومتر در دستور کار قرار دارد.

شهردار سمنان گفت: پیمانکار هندی این طرح تعهدات خود را مبنی بر رفع نواقص و به‌روزرسانی  انجام نداد که در حال حاضر این موارد توسط شهرداری سمنان در حال انجام است.

مرتضی نژاد با اشاره به موقعیت جغرافیایی اجرای شبکه فاضلاب شهری سمنان که عمده در مناطق جنوب شهر دارای بار ترافیکی و تراکم جمعیتی نسبتا بالا است افزود : به دلیل رعایت حریم تاسیسات شهری و تراکم فراوان آن و همچنین بافت متغیر زمین در اکثر معابر، به طور کلی سبب کندی روند اجرا شده است.

شهردار سمنان خاطرنشان کرد : پساب تصفیه شده تصفیه‌خانه فاضلاب سمنان برای تامین آب واحدهای صنعتی  و فضای سبز شهری و دیگر مصارف شهری  مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha