۲۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۳۰
کد خبرنگار: 3028
کد خبر: 84583597
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ماجرای باگناما چگونه جنجالی‌تر شد؛ امضاهای دردِسَرساز

تهران- ایرنا- در ماجرای بازیکن گابنی گل‌گهر سیرجان، رییس امور بین‌الملل فدراسیون فوتبال نیز دچار اشتباهات مهلکی شده است.

به گزارش ایرنا، ماجرای پرونده اریک باگناما، مهاجم گابنی تیم گل‌گهر سیرجان ابعاد بسیار زیادی داشته و افراد و نهادهای زیادی را درگیر به خود کرده است. متهمان زیادی در این پرونده وجود دارند. باشگاه گل‌گهر که درباره این بازیکن تحقیقات درستی را به عمل نیاورد و باگناما را روانه میدان کرد در یک سوی ماجرا قرار دارند و فدراسیون فوتبال نیز در طرف دیگر.

حمیرا اسدی به عنوان رییس بخش بین‌الملل فدراسیون فوتبال یکی از متهمان اصلی این پرونده است. اسدی با امضای و تایید کتبی‌ که به سازمان لیگ فرستاد مجوز صدور کارت بازی باگناما را صادر کرد. این ماجرا با تائید کتبی رییس بین‌الملل فدراسیون فوتبال بر روی نامه‌ای جعلی به شماره ۳۴ که از یک نامه الکترونیکی در تاریخ ۴ نوامبر (۱۳ آبان) به ایمیل رسمی فدراسیون فوتبال ایران ارسال شد، آغاز گردید.

پس از آن نامه شماره ۳۷ مورخ ۲۰ نوامبر (۲۹ آبان) دریافت شد و باز هم حمیرا اسدی بصورت کتبی تایید و دست نویس کرد که دریافتِ نامه از فدراسیون فوتبال گابن مورد تایید است. اما نهایتا هشت دسامبر (۱۷آذر) از ایمیل رسمی فدراسیون گابن که بر روی سایت فیفا ثبت شده است تازه اولین ایمیل دریافت می‌شود و نامه‌های شماره ۳۴ و ۳۷ جعلی اعلام می‌شود. درحالی که مجوز بازی بازیکن با تایید امور بین‌الملل فدراسیون صادر شده بوده است.

پس تاییدیه‌های کتبی و امضای حمیرا اسدی، رییس امور بین‌الملل فدراسیون بر اساس چه بوده است؟

خلاصه مکاتبات جعلی و اصلی ما را به این نتیجه می‌رساند که بازیکن گابنی بازیکن Category A و Resine یا promising (طبق متن نامه‌های گابون) معرفی شده است. به این معنی که ایشان عضو تیم ملی بزرگسال گابن نبوده است. فیفا هم از برگزاری مسابقات اعلام شده ملی برای این بازیکن اظهار بی‌اطلاعی می‌کند و هیچ مدرکی هم برای چهار بازی دوستانه‌ای که ادعا شده بود باگناما در آن به میدان رفته است پیدا نشد. در نتیجه بر همگان مستدل و موجه شد که اریک بازیکن ملی نبوده است و با دریافت گزارش پلیس فتا، کمیته انضباطی هم رای خود را صادر کرد.

اینکه رای کمیته انضباطی منصفانه و قانونی بوده است یا خیر همگی به کنار؛ اما سوال اینجاست که چرا رییس بین‌الملل فدراسیون فوتبال به دروغ در رسانه ملی و در یک برنامه تلویزیونی می‌گوید من فقط دریافت نامه را تایید کرده‌ام.

در حالی که به‌صورت کتبی نه تنها ایمیل، سوابق بازیکن و اصالت نامه و ایمیل را به‌طور جداگانه برای سازمان لیگ تایید کرده است. نامه جعلی شماره ۳۴ بر اساس چه معیاری تایید شده است؟ نامه شماره ۳۷ چگونه تایید شده که از فدراسیون گابن ارسال شده است؟ اگر سازمان لیگ، تایید کتبی رییس بین‌الملل فدراسیون فوتبال را بر عموم آشکار نمی‌کرد این پنهان‌کاری تا کجا پیش می‌رفت؟

باشگاه گل‌گهر همچنان مقصر اصلی این ماجراست. آنها اگر به درستی اطلاعات بازیکن مدنظر خود را بررسی می‌کردند این اتفاقات رخ نمی‌داد. اما رییس امور بین‌الملل فدراسیون فوتبال چرا باید مرتکب چنین اشتباه مهلکی شود؟ چطور ایمیل رسمی از یک جی‌میل عمومی، تمیز داده نشد؟ البته که این اشتباهات برای بار اول رخ نداده و پیش از این نیز شبهاتی به عملکرد اسدی وارد بود و هست.

ماجرای باگناما چگونه جنجالی‌تر شد؛ امضاهای دردِ سَرساز

ماجرای باگناما چگونه جنجالی‌تر شد؛ امضاهای دردِ سَرساز

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha